Читај ми!

Нови путеви – The Art Ensemble Of Chicago

Чикашки Арт Ансамбл је авангардна џез група која је настала из Удружења за унапређење креативних музичара (AACM) крајем 1960-их. Ансамбл интегрише многе џез стилове уз разнородне инструменте, укључујући „мале инструменте“: звона, сирене бицикла, бучне уређаје за рођенданске забаве, звончиће на ветру и разне облике удараљки. Музичари су носили костиме и боју за лице током наступа. Ове карактеристике су се комбиновале како би наступи ансамбла били и звучни и визуелни.

Чланови онога што ће постати Арт Ансамбл наступали су заједно под различитим именима бендова средином шездесетих, као чланови „AACM“. Наступали су на албуму „Sound“ из 1966. године, као Роско Мичел секстет. Секстет је укључивао саксофонисту Роско Мичела, трубача Лестер Боувија и басисту Малачи Фејворса. Следеће године су свирали као „Roscoe Mitchell Art Ensemble“. 1967. године придружили су им се чланови AACM-а, саксофониста Џозеф Џарман и бубњар Филип Вилсон.

Сви музичари су били мултиинструменталисти, Џарманов и Мичелов главни инструменти били су алт и тенор саксофон, а поред тога, обојица су свирали и друге саксофоне, од малог сопранина до великог бас саксофона, као и флауту и кларинет. Поред трубе, Боуви је свирао флиглхорну, корнет, шофар и шкољке. Фејворс је додао „додире“ бенџа и бас гитаре. Већина њих се бавила клавиром, синтисајзером и другим клавијатурама, а сви су свирали удараљке.

Члан Џозеф Џарман је описао део њиховог стила: „Дакле, оно што смо радили са тим осликавањем лица представљало је све људе широм универзума, а то се изражавало и у музици. Зато је музика била тако занимљива. Није била ограничена на западне инструменте, афричке инструменте, азијске инструменте, јужноамеричке инструменте или било чије инструменте“.

1967. године Вилсон је напустио групу да би се придружио бенду Пол Батерфилда, и једно време група је била квартет без сталног бубњара. Џарман и Мичел су били уметнички директори у летњем кампу задруге „Circle Pines Center“ у Делтону, Мичиген, у августу 1968. године. Након опроштајног концерта у Унитарној цркви у Еванстону 1968. године, преостали део групе је отпутовао у Париз, где су постали познати као „Art Ensemble of Chicago“.  Ново име се задржало јер су чланови бенда сматрали да боље одражава задружну природу групе. Током тих годинаснимили су албуме „Art Ensemble of Chicago“ са Фонтелом Бас и „Les Stances a Sophie“ са певачицом Фонтелом Бас, супругом Лестер Боувија – овај други албум био је „саундтрек“ за француски филм истог наслова.

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом