понедељак, 13.10.2025, 11:30 -> 14:13
štampajКлуб Тропикана – Perez Prado
Перез Прадо (1916 – 1989) је био чувени кубански музичар и бендлидер који је постао познат као „Краљ мамба“ због популаризације мамбо жанра1950-их кроз адаптацију дансон-мамба у америчке велике бендове.
Рођен у Матанзасу на Куби, своју музичку каријеру започео је као класични пијаниста, а касније се преселио у Хавану, где је радио са локалним оркестрима, почевши да експериментише са живахним звуцима мамба. Затим се преселио у Мексико Сити 1948. године, где је основао сопствени оркестар и постигао светски успех хитовима попут „Mambo No. 5“ и „Cherry Pink and Apple Blossom White“.
Његов иновативни приступ укључивао је прилагођавање брзог мамбо ритма са формацијом амерчких биг бендова, стварајући живахан звук са лименим дувачким инструментима и ритмичким секцијама – што му је донело славу и светски успех и надимак „Краљ мамба“.
Његови познати инструментални хитови укључују „Mambo No. 5“, „Mambo No. 8“ и „сингл број један“ - „Cherry Pink and Apple Blossom White“.
Помама за мамбом достигла је врхунац у САД 1955. године, када је Прадо доспео на прво место америчких топ листа са ча-ча-ча верзијом песме „Cherry Pink (and Apple Blossom White)“ . Овај аранжман, у којем учествује трубач Били Реџис, држао је место 10 узастопних недеља, продат је у преко милион примерака и награђен је златном плочом. Песма је такође достигла прво место у Великој Британији и Немачкој. Перез Прадо је први пут снимио ову песму за филм „Под водом“! 1954. године, где се Џејн Расел може видети како плеше уз „Cherry Pink (and Apple Blossom White)“. Композиција „Patricia“, постала је свевременски хит, која траје у безброј извођења до данас. Италијански редитељ Федерико Фелини је одлучио да два пута представи „Патришу“ у свом ремек-делу из 1960. године, „Слатки живот“.
Прадо је био кључна фигура у популаризацији мамбо и кубанске денс музике у Сједињеним Државама и широм света током 1950-их и почетком 1960-их.
Такође је глумио и кратко се појављивао у филмовима у Сједињеним Државама и Европи, као и у мексичкој кинематографији, увек са својом препознатљивом козјом брадицом и џемперима и прслуцима са рол крагном.
Коментари