Читај ми!

Нови путеви – Grover Washington Jr.

Гровер Вашингтон млађи (1943 – 1999) je био амерички џез-фанк и соул-џез саксофониста. Mноги га сматрају (заједно са Весом Монтгомеријем и Џорџом Бенсоном) једним од оснивача и легенди „smooth“ џеза и џез фанка.

Вашингтон је рођен у Бафалу, у Њујорку, у музичарској породици - мајка је била црквена певачица, а отац колекционар старих џез грамофонских плоча и саксофониста, тако да је музика била свуда у кући. Одрастао је слушајући велике џез музичаре и вође биг бендова попут Бенијем Гудмена, Флечера Хендерсона и других. С осам година, отац му је  поклонио саксофон. Вежбао је и кришом ишао у клубове да види познате блуз музичаре из Бафала. Његов млађи брат, бубњар Дерил Вашингтон, кренуо је његовим стопама, а други млађи брат Мајкл био је врхунски оргуљаш госпел музике свирајући Хемонд Б3.

Вашингтон је напустио Бафало и свирао са групом са Средњег запада под називом „Four Clefs“, а затим са „Mark III Trio“ из Охаја. Убрзо након тога, регрутован је у војску САД, где је упознао бубњара Били Кобхама. Као музички ослонац у Њујорку, Кобам је упознао Вашингтона са многим њујоршким музичарима. Након што је напустио војску, Вашингтон је радио као фриленсер по Њујорку, да би се на крају сместио у Филаделфију 1967. године. Затим се  појавио се на прва два албума Леона Спенсера, 1970. и 1971. године, заједно са Идрисом Мухамедом и Мелвином Спарксом.

Вашингтонов пробој се догодио када је заменио  саксофонисту Хенк Крофорда који није могао да има заказано снимање, па је Вашингтон изабран уместо њега – што је довело до његовог дебитантског соло албума, „Inner City Blues“.

Иако су га његова прва три албума учврстила као снагу у џез и соул музици, његов четврти албум из 1974. године, „Mister Magic“, показао се као велики комерцијални успех. Албум се попео на прво место на Билбордовој R&B листи албума и на 10. место на Билбордовој листи 40 најбољих албума.

Током 1970-их и 1980-их, Вашингтон је направио неке од незаборавних хитова жанра, укључујући „Mister Magic“, „Reed Seed“, „Black Frost“, „Winelight“, „Inner City Blues“, „Let it Flow (For 'Dr. J')“ и „The Best is Yet to Come“. Поред тога, веома често је наступао са другим уметницима, укључујући Била Витерса (чувена је песма „Just the Two of Us“), Пати Лабел у песми „The Best Is Yet to Come“ и Филиса Хајман у песми „A Sacred Kind of Love“ - тај низ хваљених албума провео је Вашингтона кроз 1970. кулминирајући у препознатљивом делу за све што ће од тада радити. Албум „Winelight“ (1980) дефинисао je све што је Вашингтон тада желео, након што је потписао уговор са издавачком кућом „Електра рекордс“, делом велике групе „Ворнер мјузик“. Албум је био гладак, спојен са R&B-ом и лаганим расположењем. Врхунац албума била је његова сарадња са соул уметником Бил Витерсом, песма „Just the Two of Us“, била је хит на радију током пролећа и лета 1981. године, достигавши 2. место на Билборд Хот 100 листи. Албум је постао платинаст 1981. године освојио „Греми“ награду 1982. године за најбољи џез фјужн наступ, а такође је био номинован за плочу године и песму године.

Вашингтону се приписују заслуге за стварање нове генерације талената који ће оставити свој траг крајем 1980-их и почетком 1990-их. Познат је по томе што је у први план ставио уметнике као што су Кирк Вејлум, Волтер Бизли, Стив Кол, Памела Вилијамс, Наџи, Бони Џејмс и Џорџ Хауард.

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом