понедељак, 29.12.2025, 22:55 -> 14:03
štampajИмагинарни пејзажи
Представићемо албум „Грета” домаћег електроакустичког дуа Понтон, који је објављен ове године као самиздат бенда.
Ради се о снимку наступа који је Понтон одржао у мају 2016. године у загребачкој уметничкој галерији „Грета” заједно са Марином Тудором, перформанс и визуелним уметником. Тудор је користио дијапозитиве и дијапројекторе у својеврсној визуелној модификацији простора као делу његовог изложбеног рада, у који се смешта звучно сликање Понтона.
Дуо Понтон основан је 2008. године и његову базу чине музичари и уметници – Игор Штанглицки и Марко Јевтић. Штанглицки је пре свега задужен за електронске модификације и теренске снимке, док Јевтић, наступа на гитари и ефектима. У својим радовима они мешају амбијентални звук и нојз, импровизацију која се базира на коришћењу теренских снимака и дрон структуре проистекле из гитарских аликвотних исијавања. На издањима најчешће објављују одабране снимке са концертних наступа, на којима често сарађују са другим музичарима и уметницима.
Стваралаштво Понтона карактерише како сами кажу „снолика, магловита и чудљива атмосфера”, у којој се двојица музичара константно допуњују, стварајући ток препун изненађења и наративних меандара.
Наступ Понтона у загребачкој „Грети” подељен је на више нумера чији су називи Спарина, Пој, Стакло, Сумрак, Блуз и Хоризонт, указујући на какав имагинарни филм који се, како то Шанглицки и Јевтић кажу „одвија иза затворених очију или у стању контемплације”. Свакако, иако је овај снимак направљен пре десет година, он није изгубио на свежини и актуелности. Напротив, чини се да је Понтон у сарадњи са Тудором, био довољно инспирисан да створи један од својих најбољих сетова и покаже сву пуноћу поступка, који се уписује, својом непосредношћу и слободом асоцијацја, у дугачку линију београдског надрелизма и његове ониричке димензије.
Уредница Ксенија Стевановић
Коментари