недеља, 21.12.2025, 00:25 -> 15:54
štampajКамерни концерт
Клавирски трио број 3 у а молу опус 26 Едуара Лалоа изводи трио Парнас.
Током периода музичке класике и романтизма, француски композитори били су углавном окренути позоришној сцени, па се камерна музика у Француској развила тек у касном 19. веку. До тог процвата дошло је захваљујући ауторима као што су Сезар Франк, Ками Сен-Санс и Габријел Форе, те следећој генерацији у којој су били Клод Дебиси и Морис Равел. Ипак, међу свим овим ауторима, посебно место заузима Едуар Лало. Широј публици Лало је данас познат по Шпанској симфонији, док је у Француској био цењен и као аутор велике опере Краљ Иса. Ипак, његов најзначајни допринос припада жанру камерне музике. Написао је три клавирска трија, гудачки квартет и низ камерних дела, укључујући сонате за виолину и виолончело. Као врстан виолиниста, Лало је 1855. године био један од оснивача Арминго квартета, ансамбла који је имао важну улогу у развоју камерне музике у Француској, изводећи дела Хајдна, Моцарта, Бетовена, Менделсона и Шумана. Прави успех Лало је доживео тек у касним седамдесетим годинама 19. века, уз подршку Националног музичког друштва и захваљујући залагањима истакнутих уметника тог доба, попут Пабла Сарасатеа који је промовисао његову Шпанску симфонију. Године 1880. завршио је свој последњи, Трећи клавирски трио у а молу, опус 26, који се данас сматра првим великим француским клавирским тријом.
Ауторка емисије Тамара Симовић
Коментари