недеља, 23.11.2025, 20:02 -> 13:25
štampajФестивал у Олдброу 2025
Репродукујемо снимак концерта одржаног 26. јуна у дворани Снејп Молтингс када су наступили чланови Симфонијског оркестра Би-Би-Сија. Дириговао је Сакари Орамо, а солисткиња је била Лејла Јосефович која је са овим уметницима премијерно у Енглеској извела Виолински концерт Хелен Грајм. Поред овог остварења, на програму су била и дела Рихарда Штрауса, као и композиција „Буђење” Данијела Кидejна којом је започело концертно вече.
Дело Буђење, писано по поруџбини Би-Би-Сија, имало је светску премијеру на Последњој вечери Промса 14. септембра 2019. године, а извели су га управо чланови Симфонијског оркестра Би-Би-Сија под управом Сакарија Орама. И сам композитор је рекао да оно носи поруку: „Буди будан, фокусирај се на позитивне ствари, буди отвореног ума и заиста слушај. Моја намера је била да створим комад пун наде… А мисли о томе да запалим атмосферу и разбудим публику биле су прве које су ми пале на памет када су ме замолили да напишем композицију за Промс. Иза моје жеље да створим енергичан комад стајала је и намера да пренесем суптилну поруку: да сви будемо мало буднији. Важност сталне свести о питањима друштвене и расне правде веома ми је блиска као ствараоцу и настојао сам да свој оптимизам према будућности преточим у музику”, речи су Данијела Кидejна, који је иначе ово остварење посветио оцу.
За настанак Виолинског концерта Хелен Грајм је била надахнута интерпретацијама шведске виолинисткиње Малин Броман, истакавши следеће: „Она свира са неком врстом дивље слободе, али истовремено са великом нежношћу и сензитивношћу. У Виолинском концерту желела сам да истакнем и прикажем те упечатљиве и супротстављене елементе. Хировита, вируозна музика која обухвата читав опсег виолине стоји у контрасту са деликатнијим и рефлексивнијим мелодијским материјалом”, нагласила је ова истакнута шкотска савремена композиторка.
Након тога изведена су два дела из опуса Рихарда Штрауса: симфонијска поема Смрт и преображење, опус 24 и циклус Четири последње песме, који је писао 1948. године на стихове Хермана Хесеа и Јозефа фон Ајхендорфа. Солисткиња у овом остварењу била је сопран Ану Комси.
Снимак нам је уступљен посредством међународне размене чланица Еурорадија.
Уредница Ирина Максимовић Шашић
Коментари