Читај ми!

Музика Боалдјеа у сенци оперске сцене

Четврту, последњу емисију циклуса који приређујемо поводом 250-годишњице рођења француског композитора Франсоа-Адријена Боалдјеа, посвећујемо Свечаним мисама овог аутора и његовог, нешто старијег, савременика Луиђија Керубинија.

Рукопис Свечане мисе за солисте, хор и оркестар у Де-дуру, откривен је 2013. године у Кракову и атрибуиран Боалдјеу, како на основу историјских околности, тако и на основу стила и музичког језика. Ово би било Боалдјеово најраније опсежно литургијско остварење, настало у годинама када је тек започињао каријеру, непосредно након Француске револуције.

Петнаест година старији од Боалдјеа, италијански композитор Луиђи Керубини такође се настанио у Паризу, у турбулентном периоду Француске револуције, Првог царства и Рестаурације Бурбона, суочивши се са променама у институционалним, али и жанровским оквирима француске музике. Керубинијева Свечана миса у Ге-дуру компонована је 1819. године за планирано крунисање Луја Осамнаестог, када је Керубини био на положају врховног надзорника краљеве музике. Догађај, међутим, из политичких разлога никада није одржан. Краљ је, бивајући опрезан политички, избегавао да одржи овај обред, а Керубинијева Свечана миса била је оцењена као превише помпезна, с обзиром на осетљиву друштвену ситуацију.

Аутор Срђан Атанасовски.

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом