недеља, 22.06.2025, 23:25 -> 15:13
štampajВек хармонике – Концерт Ентонија Марвуда и Џејмса Краба
Репродукујемо снимак реситала дуа који чине Ентони Марвуд – виолина и Џејмс Краб – хармоника, забележен 26. маја у Лондону.
На програму концерта у Вигомор холу била су дела Астора Пјацоле, Ралфа Вона Вилијамса, Сали Бимиш, а уприличена је и британска премијера композиције Томаса Адеса. Концерт је отворен комадима Астора Пјацоле. Љубав према бандонеону и тангу – плесу његове родне Аргентине – Пјацола је развио још као дечак док је са породицом живео у Њујорку. По повратку у Буенос Ајрес, са непуних двадесет година, почео је да свира у једном од најчувенијих аргентинских танго оркестара, као и у многобројним ноћним клубовима. Педесетих година прошлог века Пјацола се неко време сели у Париз како би учио технике компоновања од велике педагошкиње Нађе Буланже, и управо тада је написао три танга која ћете чути у вечерашњој емисији.
Уследиле су композиције британских аутора инспирисане традиционалном музиком Енглеске и Шкотске. Прво, британска премијера композиције Бајковити плесови Томаса Адеса. Дело из 2020. првобитно је написано за виолину и клавир, а годину дана касније аутор је приредио и оркетарску верзију. Четири плеса у својој основи имају енглеске народне мелодије, а трећи став, који носи назив Шева, представља колаж живахног поја птица какви се могу чути у брдима и пољима Енглеске у пролеће.
Потом ћете чути комад Узлетање шеве Ралфа Вона Вилијамса, као и други став концерта Поморци Сали Бимиш, који носи назив Тужбалица. Евокативна музика инспирисана шкотском народном музиком, пејзажима и историјским догађајима, представља ауторкин омаж поморцима који су живот оставили у северним морима.
Уредница емисије Марија Вуковић
Коментари