Читај ми!

Век хармонике – Албум „Тишина и крст” Клаудијуша Барана

На овом издању налазе се три композиције Софије Губајдулине које приказују техничке и тонске потенцијале хармонике као соло инструмента, али и у комбинацији са оркестром или у камерном саставу.

Клаудијуша Барана критика хвали као свестраног уметника изузетног сензибилитета, који је својим уметничким достигнућима променио перцепцију хармонике у Пољској, уздижући је на позицију равноправног инструмента са свим другим. Његове интерпретације резултат су познавања историјског контекста настанка дела и њихових стилских карактеристика, а звучни ток вођен је превасходно истанчаним осећајем за динамику, квалитет тона и артикулацију. Баранова велика страст је аргентински танго, а креативно обликовање сценских наступа учинили су да буде први пољски инструменталиста који је увео бандонеон у концертне дворане у Пољској. Осим тога, Клаудијуш Баран је и први хармоникаш који је наступио са Варшавском филхармонијом и другим водећим пољским оркестрима.

Дипломирао је на Музичкој академији Фредерик Шопен у Варшави, као и на Конзерваторијуму у Паризу, а завршио је и постдокторске студије. Тренутно обавља и најважнију функцију на водећој пољској високошколској установи – ректора Музичке академије Фредерик Шопен.

Са албума Тишина и крст, у вечерашњој емисији слушаћете остварења De Profundis за соло хармонику и Седам последњих Христових речи за виолончело, хармонику и гудаче Софије Губајдулине. Свирају Марћин Здуњик – виолончело и Клаудијуш Баран – хармоника, а Оркестром Варшавска симфонија диригује Михал Клауза.

Уредница емисије Марија Вуковић

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом