Читај ми!

Светске музичке позорнице

Репродуковаћемо снимак концерта из серијала Премијум концерти Еурорадија који је одржан 24. фебруара ове године у Великој дворани Старе опере у Франкфурту, а који нам је уступљен посредством међународне размене.

Наступили су чланови Симфонијског оркестра Франкфуртског радија, за диригентским пултом је био Ален Алтиноглу, док је солисткиња била Хилари Хан која је изводила Први виолински концерт у Де дуру, опус 19 Сергеја Прокофјева. Поред овог дела, на програму су била и два остварења Дмитрија Шостаковича: Прва симфонија у Eф молу, опус 10 и Скерцо у Фис молу, опус 1 који је Шостакович компоновао 1919, када је имао само тринаест година, у знак захвалности свом професору Максимилијану Штајнбергу, у чијој је класи је похађао студије компоновања на петроградском Конзерваторијуму.

Сергеј Прокофјев је првобитно планирао да Први виолински концерт у Де дуру, опус 19 премијерно представи у Санкт Петербургу новембра 1917. Међутим, у овој години Великог рата, а потом и Октобарске револуције, одустао је од свог плана, а убрзо је и напустио Русију. Премијера је уприличена тек 1923. у Паризу, али дело није одмах наишло на топао пријем. Тада је млади Жорж Орик дао композитору злонамерну критику рекавши да дело "звучи као Менделсон", а премијери су присуствовали и великани уметничке сцене попут Пабла Пикаса, Артура Рубинштајна, Нађе Буланже, Карола Шимановског, као и мађарски виртуоз Јозеф Сигети, који се касније ангажовао да Први виолински концерт Сергеја Прокофјева буде представљен у правом светлу. Иначе, Хилари Хан је истакла како је реч о "јединственом концерту у виолинској литератури, пошто је готово свакој ноти потребна јединствена боја и другачији технички приступ... То је један велики ментални изазов, а уједно и веома забаван", речи су Хилари Хан.

Други део концерта испунила је Прва симфонија у еф молу, опус 10 Дмитрија Шостковича, коју је композитор писао као 19-годишњак и која му је донела велики међународни успех. У овом делу, иначе дипломском раду, Шостакович је антиципирао главне одлике свог композиторског стила: иновативан приступ у вођењу мелодија, хумор, ироничан однос према стварности и изражем осећај за трагично.

 

Уредница: Ирина Максимовић Шашић

 

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво