Кристлиб Зигмунд Биндер и музика у Дрездену

У завршној, четвртој емисији циклуса којим обележавамо 300. годишњицу рођења немачког композитора Кристлиба Зигмунда Биндера, који је читаву своју каријеру посветио музичком животу Дрездена, слушаћете дела овог аутора и Јохана Готлиба Голдберга.

Крећући се у координатама барокних образаца, Биндер у свом композиционом изразу усваја манир осећајног, односно емпфиндзамер стила, који је био доминантан међу композиторима на северу Немачке. Упркос томе што је био плодан композитор, Биндеров утицај на композиторе ван Дрездена био је занемарљив. 

Поред Кристлиба Зигмунда Биндера, осећајни, емпфиндзамер стил имао је у Дрездену још једног следбеника, четири године млађег Јохана Готлиба Голдберга. Овај ученик Јохана Себастијана Баха и Вилхелма Фридемана Баха, кратког животног века од непуних тридесет година, поседује композиторски опус изразите стилске хетерогености. За проучавање осећајног стила, од посебног значаја су, неретко експериментална, позна дела Голдберга, писана у молским тоналитетима. Његов идиом препознајемо по софистицираном хармонском језику, запаженој употреби синкопа, хроматике и мелодија широког опсега.

Аутор Срђан Атанасовски
Уредница Сања Куњадић


Коментари

Operacija ingvinalne kile
Одговори лекара, 21. 6. 2014.
Pornografija
Зависност од порнографије нема никакве везе са сексом, тврди терапеут
Zujanje
Зујање у ушима није безазлено
Paraplegija
Прва операција кичмене мождине матичним ћелијама у Србији!
Zujie vec 10 godina, and counting
Зујање у ушима није безазлено