Кристлиб Зигмунд Биндер и музика у Дрездену

У завршној, четвртој емисији циклуса којим обележавамо 300. годишњицу рођења немачког композитора Кристлиба Зигмунда Биндера, који је читаву своју каријеру посветио музичком животу Дрездена, слушаћете дела овог аутора и Јохана Готлиба Голдберга.

Крећући се у координатама барокних образаца, Биндер у свом композиционом изразу усваја манир осећајног, односно емпфиндзамер стила, који је био доминантан међу композиторима на северу Немачке. Упркос томе што је био плодан композитор, Биндеров утицај на композиторе ван Дрездена био је занемарљив. 

Поред Кристлиба Зигмунда Биндера, осећајни, емпфиндзамер стил имао је у Дрездену још једног следбеника, четири године млађег Јохана Готлиба Голдберга. Овај ученик Јохана Себастијана Баха и Вилхелма Фридемана Баха, кратког животног века од непуних тридесет година, поседује композиторски опус изразите стилске хетерогености. За проучавање осећајног стила, од посебног значаја су, неретко експериментална, позна дела Голдберга, писана у молским тоналитетима. Његов идиом препознајемо по софистицираном хармонском језику, запаженој употреби синкопа, хроматике и мелодија широког опсега.

Аутор Срђан Атанасовски
Уредница Сања Куњадић


Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво