Читај ми!

Са београдских сцена

БЕМУС 2022 - Немања Станковић и Марино Форменти

Вечерашњом емисијом започињемо циклус посвећен овогодишњим Београдским музичким свечаностима, односно снимцима са 54. издања фестивала БЕМУС.

Најзначајнији фестивал класичне музике у нашој земљи, ове године је трајао од 1. до 15. новембра, а на тринаест концертних вечери, које су одржаване у салама Коларчеве задужбине, Београдске филхармоније и цркви Светог Анте Падованског, наступила су нека од познатих имена светске музичке сцене, као и водећи домаћи уметници. Између осталих, београдска публика је могла да чује наступе велшког бас-баритона Брина Терфела, затим пијаниста Иве Погорелића и Мартина Гарсије Гарсије, виолинисткиње Ким Бомсори, као и концерте камерних састава из Словеније, Русије и Румунског националног камерног хора. Неке од ових наступа, моћи ћете да чујете у овој емисији у наредним недељама, а вечерас репродукујемо снимак концерта виолончелисте Немање Станковића и пијанисте Марина Форментија, одражан 3. новембра у сали Београдске филхармоније.

Станковић је последних година стекао репутацију једне од водећих младих звезда на нашој сцени. Као уметник посвећен извођењу традиционалног, али и савременог репертоара, пре свега остварења домаћих аутора који су за њега компоновали нова дела, Станковић је недавно добио признање „Александар Павловић" које додељује Удружење композитора Србије. Потенцијал овог уметника примећен је већ 2007. године када га је уметничка асоцијација АртЛинк прогласила најперспективнијим младим уметником Србије, а 2018. изабран је за Младог уметника године у избору ревије Музика класика.

Током своје каријере, Немања Станковић је имао солистичке наступе са Београдском филхармонијом, Симфонијским оркестром РТС-а, оркестром Камерата Сербика, и другим домаћим ансамблима, као и са Италијанским омладинским оркестром, Чешким виртуозима, Симфонијским оркестром из Кристијансанда и другим. Наступао је широм Европе, али и у Северној Америци, као и у Јапану, Сенегалу и Тунису. Немања Станковић награђиван је као финалиста бројних такмичења и конкурса, попут Интернационалног такмичења виолончелиста у Лицену, Међународног такмичења Музичке омладине у Београду, такмичења Јоханес Брамс, Фиделио специјал, као и Антонио Јанигро и Петар Коњовић.

На његовом наступу у оквиру овогодишњег БЕМУС-а, Станковића је на клавиру пратио изузетни италијански пијаниста Марино Форменти, кога је Лос Анђелес Тајмс назавао „Гленом Гулдом 21. века". Као солиста, Форменти је наступао са најугледнијим светским оркестрима од Њујоршке филхармоније, Филхармоније из Лос Анђелеса, Симфонијским оркестрима француског и аустријског радија, Минхенском филхармонијом и другим. Био је резиденцијални уметник у Линколн центру у Њујорку, Вигмор холу у Лондону, као и на Бетовеновом фестивалу у Бону.

Уредница емисије: Ивана Неимаревић

 

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару