Читај ми!

Са београдских сцена

БЕМУС 2022 - Немања Станковић и Марино Форменти

Вечерашњом емисијом започињемо циклус посвећен овогодишњим Београдским музичким свечаностима, односно снимцима са 54. издања фестивала БЕМУС.

Најзначајнији фестивал класичне музике у нашој земљи, ове године је трајао од 1. до 15. новембра, а на тринаест концертних вечери, које су одржаване у салама Коларчеве задужбине, Београдске филхармоније и цркви Светог Анте Падованског, наступила су нека од познатих имена светске музичке сцене, као и водећи домаћи уметници. Између осталих, београдска публика је могла да чује наступе велшког бас-баритона Брина Терфела, затим пијаниста Иве Погорелића и Мартина Гарсије Гарсије, виолинисткиње Ким Бомсори, као и концерте камерних састава из Словеније, Русије и Румунског националног камерног хора. Неке од ових наступа, моћи ћете да чујете у овој емисији у наредним недељама, а вечерас репродукујемо снимак концерта виолончелисте Немање Станковића и пијанисте Марина Форментија, одражан 3. новембра у сали Београдске филхармоније.

Станковић је последних година стекао репутацију једне од водећих младих звезда на нашој сцени. Као уметник посвећен извођењу традиционалног, али и савременог репертоара, пре свега остварења домаћих аутора који су за њега компоновали нова дела, Станковић је недавно добио признање „Александар Павловић" које додељује Удружење композитора Србије. Потенцијал овог уметника примећен је већ 2007. године када га је уметничка асоцијација АртЛинк прогласила најперспективнијим младим уметником Србије, а 2018. изабран је за Младог уметника године у избору ревије Музика класика.

Током своје каријере, Немања Станковић је имао солистичке наступе са Београдском филхармонијом, Симфонијским оркестром РТС-а, оркестром Камерата Сербика, и другим домаћим ансамблима, као и са Италијанским омладинским оркестром, Чешким виртуозима, Симфонијским оркестром из Кристијансанда и другим. Наступао је широм Европе, али и у Северној Америци, као и у Јапану, Сенегалу и Тунису. Немања Станковић награђиван је као финалиста бројних такмичења и конкурса, попут Интернационалног такмичења виолончелиста у Лицену, Међународног такмичења Музичке омладине у Београду, такмичења Јоханес Брамс, Фиделио специјал, као и Антонио Јанигро и Петар Коњовић.

На његовом наступу у оквиру овогодишњег БЕМУС-а, Станковића је на клавиру пратио изузетни италијански пијаниста Марино Форменти, кога је Лос Анђелес Тајмс назавао „Гленом Гулдом 21. века". Као солиста, Форменти је наступао са најугледнијим светским оркестрима од Њујоршке филхармоније, Филхармоније из Лос Анђелеса, Симфонијским оркестрима француског и аустријског радија, Минхенском филхармонијом и другим. Био је резиденцијални уметник у Линколн центру у Њујорку, Вигмор холу у Лондону, као и на Бетовеновом фестивалу у Бону.

Уредница емисије: Ивана Неимаревић

 

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво