Можете слушати осврт Николе Живановића на "Драме" Виктора Радоњића, као и осврт Радомира Путника на књигу Боре Драшковића "Речник професије".
У књизи под насловом Драме
издавачка кућа Трећи Трг из Београда објавила је крајем прошле године
четири драме Виктора Радоњића: „Шав”, „Чопор”, „Ретерирање круга” и „Амбис 01”.
Реч је о експериментaлним
драмама, при чему је свака од њих писана другачијом техником. Како коментарише Никола
Живановић: „Као и у Радоњићевој поезији, присутна је доза
херметизма, којој посебно доприноси алегорија. Упркос томе, теме којима се у
драмама бави су актуелне, готово извучене из новина или из савремених
филозофских расправа. Радоњић не покушава да драмом прикаже стварност већ да је
искарикира, претвори у слику”. Поред књижевних кавлитета које Радоњићеве драме
поседују, треба напоменути да се онe одликују и веома детаљним и прецизним
дидаскалијама. Зато је, према мишљењу критичара, читање ових драма ипак само
половичан доживљај, те би право уобличење и рецепцију Радоњићевих драма требало
очекивати тек на сцени.
***
Недавно је у издању
Књижевно-српског театра из Крагујевца објављен Речник професије Боре
Драшковића. Књига је штампaна у оквиру едиције Јоакимови потомци, а
замишљена је као својеврстан „позоришни речник, барем у почетку, пре више година,
када је поједине театарске појмове Боро Драшковић тумачио у листу Српског
народног позоришта Позориште”, обавештава нас Радомир Путник и додаје:„временом је, међутим, улазећи све дубље у откривање
вишеслојности значења термина, Боро Драшковић ширио обим истраживања увршћујући
у овај особени лексикон и појмове који превазилазе позоришне оквире, односно
оне појмове који су заједнички за позоришну, филмску, телевизијску и видео
уметност. Тим приступом аутор је, у ствари, потврдио и доказао
мултидисциплинарност или вишезначност израза којима се објашњавају или дефинишу
домети, вредности и естетички постулати који припадају наведеним уметничким дисциплинама”.
Као културно-информативани недељник Трећег програма, ХРОНИКА сваког понедељка доноси осврте и приказе актуелних појава и дешавања у уметности и науци. [ детаљније ]
Коментари