Музика за чембало
Композиције Жан-Филипа Рамоа.
Рамо је, уз Франсоа Купрена, био један од најзначајнијих композитора музике за чембало у Француској на преласку 17. у 18. век. Своју прву збирку композиција за чембало је објавио 1706. године, и у њој се могу пронаћи како дела која се ослањају на форму француске свите познате од времена Луја Маршана и Гаспара л Руа, тако и она која откривају теоретичара, експериментатора и иноватора који ће најавити потоњу генерацију Луј-Клода Дакена и Жака Дифлија. У потоњим збиркама, објављеним 1724. и 1727. године, уместо свита се све чешће појављују карактерни комади, попут композиција Зов птица, Кокошка, Дивљаци, Киклопи и других. Посебно корисне за проучавање Рамоове музике су уводне речи које је аутор објављивао у овим публикацијама. У њима композитор објашњава две главне одлике своје музике за инструменте са диркама; roulements - виртуозне лествичне пасаже који се, на пример, могу пронаћи у композицијама Вртлози или Купис, као и batteries - брзе, раздвојене фигурације које најчешће изводе две руке наизменично. Иако Рамо највероватније није измислио ове поступке, он је ове виртуозне фигурације користио у већој мери и са много више имагинације него његови претходници.
Уредница емисије: Ивана Неимаревић
Коментари