Студио Славенски - Вињете за виолину и клавир
Радио Београд 2 и Сокој настављају 24. aprila у 19 часова циклус концерата Студио Славенски, који се у сезони 2024/25. године сваког последњег четвртка у месецу одржава у Легату Јосипа Славенског, уз директне радијске преносе.
На осмом концерту из циклуса публици ће се представити виолинсткиња Мина Менделсон и пијанисткиња Бојана Димковић. Оне ће извести дела Мирољуба Аранђеловића Расинског, Ериха Самлајића, Јоване Стефановић, Властимира Перичића, Василија Мокрањца и Дејана Деспића.
ПРОГРАМ:
Мирољуб Аранђеловић Расински (1957): Љуби ближњега
Мирољуб Аранђеловић Расински: Расинска игра
Ерих Самлајић (1913-1943): Сефардска мелодија са Балкана
Ерих Самлајић: Јеврејска тема са Балкана
Јована Стефановић (1971) Мали плави сан
Василије Мокрањац (1923-1984) Стара песма и игра
Властимир Перичић (1927-2000) Песма и игра
Дејан Деспић (1930-2024) Коштанина песма
Дејан Деспић Вињете
Мина Менделсон je дипломирала, магистрирала и докторирала у класи ред. проф. Ферн Рашковић на ФМУ у Београду. Добитник је бројних награда на републичким, савезним и међународним такмичењима од којих се издвајају Специјална награда на Републичком такмичењу 1998, као и Прва награда на Југословенском такмичењу у Котору исте године. Као стипендиста Владе Краљевине Норвешке усавршавала се на Универзитету у Кристиjансанду код проф. Сабине Гролмус и Стефана Барадуа (2001), а била је и полазник мајсторских курсева код еминентних професора, као што су Дејвид Такено (Лондон, 1997), Сретен Крстић (Котор, 2003) и Матеја Маринковић (Сет, Француска, 2009). Као солиста је наступала са Оркестром Универзитета у Џухаију у Кини, Нишким симфонијским оркестром, БГО „Душан Сковран”, Јеврејским камерним оркестром, Гудачима Светог Ђорђа, Камерним оркестром „Concertante ‒ Ниш”, Камерним оркестром „Мокрањац” и са диригентима: Нелсоном Леонгом, Србољубом Динићем, Сузаном Костић, Миленом Ињац, Стефаном Зекићем, Весном Шоуц, Обрадом Недељковићем, Милорадом Ђуричићем. Њен ангажман је годинама везан за оркестар Гудачи Светог Ђорђа чији је члан била најпре од 1997. до 2000. године, а потом је у периоду 2020‒2024. свирала на позицији концертмајстора и обављала функцију директора овог камерног састава. У периоду 2002‒2013. била је заменик концертмајстора у најстаријем и најпознатијем камерном оркестру у нашем региону ‒ БГО „Душан Сковран”, који је током 2024. године поново активирала. Од 2009. је и концертмајстор Јеврејског камерног оркестра. Током ангажовања у овим оркестрима имала је прилику да сарађује са бројним великанима наше и иностране музичке сцене међу којима су Шломо Минц, Најџел Кенеди, Дмитри Ситковјецки, Џек Либек, Алексис Галперин, Дејвид Стрејнџ, Кристофер Ворен Грин, Роналд Цолман, Ирена Графенауер, Сретен Крстић, Роман Симовић, Матеја Маринковић, Стефан Миленковић, Наташа Вељковић и многи други.
Као солиста и камерни музичар одржала је концерте у бројним градовима Србије и иностранства (Кина, Велика Британија, Француска, Турска, Лондон, Холандија, Немачка, Мађарска, Бугарска, Хрватска, Црна Гора, Македонија), а наступала је и на фестивалима: БЕМУС, НИМУС, БЕЛЕФ, Роси фест, Трибина композитора, Калемегдански сутони, Европски дан јеврејске културе, Јесењи фестивал јеврејске културе, Сегедин, Охридско лето, Фестивал у Сапанци, Фестивал у Бодруму, Уметност против рата и др.
Остварила је низ снимака за Радио и ТВ Београд. Стални је члан УМУС-а од 2015. године. Паралелно са солистичком и камерном концертном активношћу бави се и педагогијом. Запослена је на Факултету уметности Универзитета у Нишу од 2003, а 2020. стекла je звање редовног професора виолине.
Бојана Димковић води разноврсну каријеру као пијанисткиња, чембалисткиња и камерни музичар, који често сарађује са истакнутим појединцима и ансамблима. Запослена је на Факултету музичке уметности у Београду на позицији уметничког сарадника у оквиру Полиинструменталне катедре. Претходни је носилац Награде „Henry Richardson”, стипендиста фондације Wall Trust, победник такмичења „Петар Коњовић” и финалиста такмичења „Kathleen Ferrier Awards” и Royal Overseas League. Докторирала је на Факултету музичке уметности у Београду при Катедри за камерну музику. По завршетку школовања у Школи за музичке таленте „Персл” у Лондону, основне и вишеструке мастер студије завршила је на академији Guildhall School of Music and Drama.
Концертни ангажмани укључују извођења у Словенији, Црној Гори, Италији, Ирској, Великој Британији, Норвешкој, Пољској и на Исланду. Издвајају се они у салама Wigmore Hall, Royal Festival Hall, St. John’s Smith’s Square, St. Martin-in-the-Fields, Royal Opera House, као и у Бакингемској палати. Појављује се на фестивалима Челтенам, Лондон Сити, Оксфорд лидер, „Стив Рајш”, Лондон Хендл, Фестивалу пољске музике у Кракову, Љубљанском и бројним другим фестивалима. Редован је гост на свим значајним фестивалима у земљи, као што су БЕМУС, БЕЛЕФ, Међународна трибина композитора, Фестивал Нео, Фестивал ране музике и Међународни фестивал чембала. Као солиста је наступала са ансамблом Die Kolner Akademie, оркестром Радиo-телевизије Србије, Гудачима Светог Ђорђа, ансамблима Тhe Early Music Experiment и New Trinity Baroque. Као камерни музичар и континуо извођач сарађује и са ансамблима Musica Antiqua Neoplantensis, Метаморфозис и Оркестар Виртуози. На мајсторским радионицама је чест гост у својству ментора и сарадника и то у склопу Београдске барокне академије и Аустријске барокне академије. Као активни поборник нове музике, Бојана је члан дуа са челистом Ђорђем Милошевићем, чија се извођачка активност у великој мери фокусирала на промоцију српских композитора. Такође је члан/ оснивач Дуа Шумањски/ Димковић са баритоном Кшиштофом Шумањским, који својим програмима публици успешно представља неоткривена и заборављена дела. О томе сведочи и њихов албум „Циклуси Сергеја Борткевича”, који представља први снимак песама овог пољско-украјинског композитора.
Уреднице циклуса Студио Славенски: Маја Чоловић Васић (Радио Београд 2) и Мирјана Лазаревић (Сокој)
Уредник и водитељ радијског преноса: Маја Чоловић Васић
Продуцент: Јелена Брадарић
Легат Јосипа Славенског се налази на адреси: Трг Николе Пашића 1, V спрат
Коментари