Сонате за флауту једног хит-мејкера

1742. године, када се појавила збирка шест соната за чембало и флауту опус 91 Жозефа Бодена де Боамортјеа, спајање француског и италијанског музичког стила, било је још увек новина.

Иницирао га је, 18 година раније, слободоумни Франсоа Купрен, збирком концерата „Поново уједињени укуси". Стварајући у складу са својом природом, колико и опредељењем да буде, данашњим вокабуларом речено „хит-мејкер" Боамортје је ова два стила спојио тако што је поштовао француску склонст „ласкања уху", и избегавао да користи шокантне хармонске обрте којима су Италијани били склони. Код њега преовлађују љупкост, ведрина, заводљиве мелодијске линије које се лако певуше – уједно, идеална музика за политички турбулентно време у којем је стварао.

У данашњем Аутограму ове Боамортјеове сонате чућете у интерпретацији флаутисте Вилберта Хаслзета и чембалисте Херада де Вита.

Аутор емисије је Ивана Комадина.

Аутограм

Autor:
Ивана Комадина, Горица Пилиповић, Маја Чоловић Васић, Зорица Премате и Радош Митровић

У Аутограму представљамо значајна дела која најпотпуније рефлектују домете и уметничку личност неког аутора у појединим сегментима његовог опуса. [ детаљније ]

Коментари

Nena
Мамурлук – како преживети дан после
Cigarete
Шта ми се догађа с организмом кад престанем да пушим?
Decija evrovizija
Дечја песма Евровизије
ablacija
Шта је превенција за изненадне болести
Gdjj
Комшије