Први клавирски трио Едуара Лалоа

Француски композитор из XIX века Едуар Лало оставио је у жанру камерне музике три клавирска трија, један гудачки квартет, те по једну сонату за виолину и виолончело, али данас се његово име најчешће везује за оперу „Краљ Иса” и популарну „Шпанску симфонију”.

У првом Аутограму ове недеље уредница Горица Пилиповић представиће управо Лалоов први клавирски трио.

Лало је рођен у Лилу 1823. године. Учио је на тамошњем конзерваторијуму пре него што се преселио у Париз, где је наставио студије код познатог виолинисте и диригента Франсоа Абенека. Пре него што се прочуо као композитор, Лало се скоро две деценије издржавао као виолиниста, посебно изводећи управо камерну музику. Зато његова вештина у овом жанру не изненађује. Иначе је био под утицајем Бетовена, Менделсона и Шумана из простог разлога што се и његов професор трудио да промовише њихова дела у Француској. Лало је иначе имао дара за упечатљиве мелодије, а његов хармонски језик се кретао управо у координатама Шумана и Менделсона, мада је Лало волео необичне боје и егзотична сазвучја. Његову музику понекад одликују и необични ритмови, као и снажни динамички контрасти.

Аутограм

Autor:
Ивана Комадина, Горица Пилиповић, Маја Чоловић Васић, Зорица Премате и Радош Митровић

У Аутограму представљамо значајна дела која најпотпуније рефлектују домете и уметничку личност неког аутора у појединим сегментима његовог опуса. [ детаљније ]

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво