Италијани у Русији

Још од времена Ивана Грозног на руски царски двор позивани су музичари са запада, да би се током владавине Петра Великог та пракса потпуно усталила.

У данашњој емисији Време музике уредница Горица Пилиповић скреће пажњу на италијанске композиторе који су боравили у Русији у XVIII веку.
У другој половини XVIII века у Русији четири друштвена слоја неговала су своју музику – царски двор, племство, градско и сеоско становништво. Слојеви су се, наравно, прожимали, али су показивали и различит степен отворености према националним, односно страним културним феноменима. Музика двора је, наравно, била потпуно европски оријентисана, као што су то били и остали аспекти дворског живота – церемоније, архитектура, одећа, забава, манири итд. Ниво европеизације био је ствар престижа и, коначно, политичке моћи. „Ми смо као и ви, само богатији и јачи” ‒ била је порука упућена Европи кроз невероватни луксуз царског двора у Санкт Петербургу. А језик којим је та порука преношена био је тада владајући европски класицизам, тачније италијанска музика, ако говоримо о њој. Читав низ италијанских композитора и музичара продефиловао је царским двором – Балдазаре Галупи, Ђовани Паизјело, Ђузепе Сарти, кастрат Ђовани Карестини, сопран Катерина Габријели и многи други.

 

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво