Читај ми!

Шпански магнификати XVII века

Духовна музика у Шпанији XVII века имала је сопствене, особене црте и била заснована на полифоним делима, која су по стилу била ближа ренесанси него бароку,а он је у то времезахватио већи део западног света.

 

Штавише, стандардна пракса базирала се на вишехорском певању, махом са два хора који учествују у извођењу. Требало би имати у виду да термин „хор" овде подразумева „групу гласова", били они вокални или инструментални.
Прилично је извесно да је Хуан Баутиста Комес, композитор из Валенсије, био онај који је ову вишехорску праксу из Венеције донео у Шпанију. Веома је интересантно приметити да је на подручју познатом као „Las Españas", духовна музика, за разлику од других уметности, показивала врло мало регионалног диверзитета, те се не уочавају значајне разлике међу делима насталим у Барселони од оних из Севиље или Сантјага де Компостеле.
У вечерашњим Висинама представићемо магнификате петорице шпанских аутора 17. века: Жоана Пауа Пужола, Хуана Баутисте Комеса, Диjега де Понтака, Ђозефа Руиуа Саманиjега и Франсеска Ваљса. Чућете их у интерпретацији ансамбла Exaudi nos, под управом Хоана Грималта.

Аутор емисије је Ивана Комадина.

Висине

Autor:
Бојана Жижић, Ивана Комадина, Горица Пилиповић, Маја Чоловић Васић, Зорица Премате и Ана Ћирица

На крају програма, у ВИСИНАМА представљамо  медитативне  и духовне композиције аутора свих конфесија и епоха. [ детаљније ]

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом