Аутограм

Аутор „Чаробног стрелца" као симфоничар

Аутограм

Autor:
Ивана Комадина, Горица Пилиповић, Маја Чоловић Васић, Зорица Премате и Радош Митровић

У Аутограму представљамо значајна дела која најпотпуније рефлектују домете и уметничку личност неког аутора у појединим сегментима његовог опуса. [ детаљније ]

Композитор прве немачке романтичарске опере, Карл Марија фон Вебер, написао је две симфоније, обе почетком XIX века, а уредница Горица Пилиповић у првом Аутограму ове недеље представља прву.

Вебер је своју I симфонију компоновао крајем 1806. и почетком 1807, односно у 20. години. Убрзо је следила и II симфонија, а обе су написане за двор војводе Еугена фон Виртемберга, за којег је Вебер почео да ради поменуте године. Али, оркестрација симфонија заправо је резултат средстава, односно састава који је Веберу тада био на располагању. Зато у партитури нема деонице кларинета, инструмента који је Вебер иначе врло радо и сврсисходно користио. Што се тиче временског контекста, Веберове симфоније настале су око две године пошто је Бетовен завршио своју Ероику и не могу се поредити с њом. Бетовенова III симфонија је нешто посебно и не може се ни очекивати од Вебера да се угледа на дело које је више изузетак него правило. А кад се упореди са другим композиторима симфонија тог доба, Вебер није нимало хендикепиран, напротив.

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом