Невидљиви људи

Педагошка улога Радио Београда 1929-1941

Образовна функција радија никада није била упитна. Међутим, начин на који су одређене политичке идеје и уверења кроз програм пласирана, посебно је занимљив у формативном, међуратном периоду београдске радио-станице.

Гошћа емисије Невидљиви људи Ивана Весић, музиколошкиња и социолошкиња, истраживачица-сарадница Музиколошког института САНУ и докторанткиња на Филозофском факултету Универзитета у Београду, представиће нам симболичко поље "педагошке улоге" предратног Радио Београда када је реч о одабиру музике и музичких извођача који би омогућили слушаоцима да усвоје претпоставке о томе које су музичке и извођачке праксе прихватљиве. Сазнаћемо, интерпретирајући сведочења уредника и хроничара и сачувану архивску грађу, како су кроз избор музике на радију пласиране југословенске идеје тридесетих година прошлог века и какав је био отпор слушалаца тој пракси.

У редовној рубрици Кутија за памћење Милош Јевтић се присећа својих разговора вођених у оквиру циклуса "Гост Другог програма" са академиком Михаилом Вукдраговићем, композитором и ректором Музичке академије у Београду. Вукдраговић је управо крајем тридесетих година прошлог века био шеф музичког програма Радио-станице у Београду и основао симфонијски оркестар, камерни хор и пратеће музичке ансамбле, а након Ослобођења радио је и као музички руководилац и диригент хора Радио Београда.

Емисију припрема и води Ранко Стојиловић.

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом