уторак, 22.04.2014, 17:05 -> 10:31
У средишту пажње
Креативе индустрије попут музике, дизајна и програмирања остварују у Србији годишњи раст од чак 25 процената и запошљавају преко 50.000 људи. Да ли ће овај сектор наставити самостално да се шири или је време да се развоју креативне индустрије приступи плански? Колико држава има размевања за економију креације, која одбија да се уклопи у традиционалну поделу на трговину, производњу и услуге?

Autor:
Редакција магазинског програма
Свакога радног дана емисија "У средишту пажње" доноси интервју са нашим најбољим аналитичарима и коментаторима, политичарима и експертима, друштвеним иноваторима и другим познатим личностима, или личностима које ће убрзо постати познате. [ детаљније ]
Државе, градови, па чак и само делови појединих градова широм света постигли су невероватан економски успех тако што су постали центри креативне економије, од Холивуда и Силиконске долине где се зарађују десетине милијарди долара па до предграђа Барселоне, где у нефомалном окружењу попут комуне раде неки од најбољих програмера Европе.
Традиционални послови из креативне индустрије, попут филма, књижарства и позоришта у Србији једва успевају да послују на нули, док маркетинг, кодирање и веб дизајн остварују изузетне профите.
Да ли је могуће подржати овај сектор као целину или се првенство данас мора дати оним гранама које имају перспективу и умеју да пласирају свој производ на светско тржиште?
Наши гости су Хирстина Микић, извршна директорка Групе за креативну економију, прве организације у Србији која се бави развојем и промоције ових грана привреде као целине и Дејан Молнар, предавач на Економском факултету.
Уредник и водитељ емисије је Ненад Милитаревић.
Радио Београд 1, 17.05
Коментари