"Pružni prelaz u Međurovu nije adekvatno obeležen, treba da stoji semafor"

Pre pet dana u Donjem Međurovu poginulo je petoro ljudi, a isto toliko dana traje polemika – ko je kriv. Milan Božović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja ističe da na pružnom prelazu postoji znak "stop" i Andrejin krst što je, kaže, sporno jer je, prema zakonu o bezbednosti saobraćaja, neophodno da na takvom prelazu postoji semafor.

Milan Božović je, gostujući u Dnevniku RTS-a, rekao da je, prema članu 153 Zakona o bezbednosti saobraćaja, napisano da na takvom prelazu, kakav je na mestu tragične nesreće, mora da se nalazi semafor. Prema saopštenju Železnica, kaže, semafora nema.

Ističe da nije neophodno na svakom pružnom prelazu postaviti rampu, već samo tamo gde je važno da se učesnici u saobraćaju zaustave da fizički dođu na prelaz.

Božović ukazuje da se odgovornost za nesreću ne može preneti samo na lokalnu samoupravu ili samo na Železnice, jer ta dva sistema treba zajdničkim snagama da obezbeđuju prelaze.

"Lokalna samouprava ne može sama da postavi semafor, jer to zahteva intervenciju na šinama, to ne može da uradi bez Železnica, ali samouprava to plaća", ukazuje Božović.

Objašnjava da je postojanje znaka "stop" na ovakvom prelazu sporno.

"U pravilniku stoji da znak 'stop' označava naredbu vozaču da mora da zaustavi vozilo i ustupi prvenstvo prolaza vozilima koja se kreću putem na koji nailazi. Pruga nije put. Ili da predefinišemo znak 'stop' ili da prestanemo da ga stavljamo na prelaze", ukazuje Milan Božović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.

Nema izgrađene kulture ponašanja u saobraćaju 

Ako prelaz nije adekvatno obezbeđen, a još su uz to i vremenski uslovi loši, najbolja prevencija je, kaže, da se uspore i jedan i drugi učesnik u saobraćaju.

"Vi treba da težite da smanjite brzinu na ukrštanju. Eto prostog primera ležećih policajaca kod škola. Ako dođe do sudara, da posledice budu manje", napominje Božović.

Društvo, napominje, nema jasan stav i ponašanje u saobraćaju na bezbedan način.

"Nije nam jasno šta će se dogoditi u slučaju nesreće nego samo razmišljamo o kazni", jasan je Božović.

Napominje da ne treba brzo donositi zaključke o nesreći u Donjem Međurovu, već sačekati istragu.

"Videćemo kako će ići istraga, ima dosta svedoka, tužilaštvo i policija treba da obezbede dokaze. Ne treba juriti, niti pritiskati bilo koga, oni treba da urade posao što kvalitetnije. Nekada se pod pritiskom vremena i sa 'požurite, požurite' naprave propusti", smatra Božović. 

broj komentara 22 pošalji komentar
(sreda, 26. dec 2018, 15:28) - anonymous [neregistrovani]

Građanin Niša

Sve ovo što se dešava poslednjih dana ostavlja gorak ukus kod građana koji placaju porez ovoj drzavi da bi imali dobre puteve, pruge, itd, na kraju bezbedan zivot. Šta se ovo događa, niko od politicara, strucnjaka, policije i drugih službi da izađe javno i da pokrene debatu, na žalost posle ove tragedije, o unapređenju putnih prelaza preko pruge, da vidimo kako to najbolje države resavaju, a pre svega treba da postoji subjektivna i objektivna odgovornost.Jos jedamput apel svim ucesnicima u saobracaju, NE BRŽE OD ŽIVOTA !

(sreda, 26. dec 2018, 14:41) - anonymous [neregistrovani]

Marko

U Holandiji postoji jednobojni semafori, kad upali crveno, svi staju dok ne prođe voz a kod nas samo trebaju ovakvi semafori. Nema smisla biti bez znakova i svetlećeg signala.Prekasno vam je zbog pet života.

(sreda, 26. dec 2018, 14:23) - milan [neregistrovani]

Vožnja preko pruge

Nema sumnje da će se sada ipak nešto na tom prelazu,
a možda i na svim prelazima u Srbiji, promeniti. Ali, na
žalost, (pre)kasno.

Jedini mugući i pravi izlaz je rešenje,da voz na oko 2 km
pred prelazom automatski uključi senzor, koji odmah
automatski prvo upali crveni semafor, a posle spusti još
i 100% rampe. Oni, koji tvrdite da ste mnogo sveta prošli
i videli točno takve prolaze, kao što je taj kod Niša, pri
tome zaboravljate da je na svim tim prolazima bilo mrtvih.
Ponekad i po 30 u jednom autobusu i tek posle toga su
uradili ono, što sada savjetujem i uvek su se tukli po
glavama i pitali sami sebe zašto to već pre nisu uradili.

Faktički drugog izlaza nema nego da se postave 100%
rampe sa jako osvetljenim semaforima, što če sve da
funkcioniše preko senzora, koga uklopi voz...




(sreda, 26. dec 2018, 14:21) - anonymous [neregistrovani]

Opet

Ako nije video voz kako bi tek video semafor..

(sreda, 26. dec 2018, 13:58) - Mica Bor [neregistrovani]

@Hmm

Pored pomenutih oznaka da se priblizavamo PP. ispred samog prelaza se nalazi I " Andrejin krst " ,koji treba da podseti vozaca na opasnost .

(sreda, 26. dec 2018, 13:48) - anonymous [neregistrovani]

propisi

Ili ti kako nas narod kaze kadija te tuzi kadija ti sudi, e sad ovako automobil da bi proso tehnicki pregled mora da ima i najmanji katadiopter koji je proizvodjac smislio da tu stoji, i to je zakon koji narod mora da ispostuje, e sad sa druge strane ako cemo po ovomo uporedjivati ovakav pruzni prelaz bi trebao da ima i zastitnu ogradu, i rampu, i video nadzor i senzore, i voz bi mora da vozi usporeno zbog prelaza !!! 

(sreda, 26. dec 2018, 13:23) - anonymous [neregistrovani]

@Решење 2

Можда и да кондуктер изађе и фењером упозори возила и пешаке? Нарочито ако возови крену већим брзинама. Или да се уведе правило десне стране па да сваки воз сачека да прођу аутомобили и аутобуси и онда настави?
У овом случају је прелаз изузетно прегледан, није било ни мрака ни магле, путници су упозоравали возача а он ипак није гледао док је прилазио рампи. У целом свету постоје прелази без рампе, чак и у оним богатим које не би ни осетиле трошкове. Овде су возови дуго били реткост и када су се вратили, људи их занемарују.
Бахатост возача је највећи проблем у саобраћају. Предлажем да се дозвола трајно одузме свакоме ко заобиђе спуштену рампу и да се забрани вожња до краја живота. Разумем да неко не примети светлосни сигнал пре спуштања рампе али је обилажење опасно дело, зрело и за затвор.

(sreda, 26. dec 2018, 12:28) - anonymous [neregistrovani]

Kom

Ja kao dete pamtim da je 80.tih godina bilo prelaza bez rampe ali sa svetlosnom signalizacijom koje bukvalno izgleda isto kao i kod prelaza sa rampom. Dakle onaj trougao sa dve lampe koje se naizmenicno pale.
Negde 90.tih su nestali iz upotrebe.

(sreda, 26. dec 2018, 12:24) - anonymous [neregistrovani]

А шта смета да наилазак воза буде најављиван семафором???

У супротном, семафори нису потребни ни на раскрсницама. Зна се правило десне стране - и то је довољно! Је л тако треба???

(sreda, 26. dec 2018, 12:21) - Pera [neregistrovani]

Dva resenja

Resenje 1 - napravite sto vise nadvoznjaka i podvoznjaka da ne bude ukrstanje u istom nivou, gde nije moguce stavite svetlosnu signalizaciju da upozorava nailazak voza,

Resenje 2 - promenite zakon da se voz zaustavi na prelazu, tri puta zatrubi i onda polako neka krene

Ono sa znakovima da svako vozilo mora da stane tamo, i ako voz dolazi i ako ne, a onda jos kad je smanjena vidljivost i ne vidis nista, pa jos kada naprave brze pruge gde ce vozovi lici 180h na sat, to nije dovoljno dobro resenje