NASA testira Tojotine automobile

Hiljade tužbi podneto protiv Tojote širom Sjedinjenih Američkih Država. NASA ponudila svoju ekspertizu u otkrivanju uzoraka kvara na Tojotinim automobilima.

Veće federalnih sudija u San Dijegu razmatra mogućnost da objedini hiljade tužbi podnetih protiv Tojote širom SAD.

Kompanija je preplavljena tužbama zbog kvarova koji su doveli do povlačenja oko osam i po miliona Tojotinih automobila sa tržišta.

Američka Agencija za aeronautiku i svemisrka istraživanja (NASA) ponudiće svoju ekspertizu u otkrivanju zagonetke - zbog čega neki automobili Tojote nekontrolisano ubrzavaju ili pak ne koče.

Profesor Tim Haurd predvodi konzorcijum advokata koji će izneti argumente u prilog objedinjavanja tužbi u jednu kojoj tada može da se pridruži svako ko je imao problem sa Tojotom.

Haurd tvrdi da bi to moglo da bude veoma skupo za Tojotu. "Reč je o novčanoj nadoknadi za oko osam do deset miliona povučenih automobila. Ako bi odšteta iznosila hiljadu dolara po vozilu, to bi značilo osam milijardi dolara gubitka za Tojotu", rekao je Hauard.

Administracija za bezbednost saobraćaja povezala je smrt više od 50 ljudi sa problemima iznenadnog ubrzanja - kvarom koji Tojota pripisuje podnim prostirkama i lepljivim pedalama za gas.

"To mi je zvučalo kao nelogično objašnjenje da nisam mogao da verujem", izjavio je Glasu Amerike podnosilac tužbe Viktor Andreone koji će verovatno svedočiti pred sudom ako dođe do konsolidacije tužbe.

Sedmočlani sudski panel treba u aprilu da donese odluku o mogućem objedinjavanju tužbi.

Jedan zvaničnik Tojote saopštio je da kompanija ne želi da komentariše sudski slučaj koji je u toku.

Federalna istraga Tojotinih problema u međuvremenu bi trebalo da dobije pomoć.

broj komentara 7 pošalji komentar
(petak, 02. apr 2010, 18:37) - Boban Konjarnik [neregistrovani]

Zivela Tojota

Vlasnik sam jedne Toyote Corrolle vec od 1991 godine i o pomenutom brendu mogu reci sve nalbolje.Znam da se ovaj stari model ne moze porediti sa novim koji su prepuni elektronike ali da poseduje kvalitet izrade i trajnosti to niko ne moze poreci.Uz minimalno odrzavanje i parkiranje sve vreme na ulici auto sluzi izvanredno.Npr. sto se kocnica tice ni posle 270 000 km nisu menjani zadnji paknovi (majstori kazu da jos ne treba), set kvačila menjan na 260 000 km itd. Vozne karakteristike su ostale gotovo iste (pored naših čuvenih puteva) itd.
Veoma je providan ovaj Američki napad na Tojotu,može se reći napad Američke vlade na najveću svetsku auto firmu tako da će NASA verovatno nešto naći po diktatu sa vrha kako bi zaustavila napredak i širenje Tojote.
Želim sve najbolje firmi Tojota a sebi nabavku nekog novog njihovog modela,pa makar bio i taj Prius koji ima problem sa kočnicama.

(petak, 02. apr 2010, 01:58) - anonymous [neregistrovani]

Tojota

Zivim u Kanadi vec 20 godina.Inzenjer sam po zanimanju i radim u autoindustriji 19 godina.Ford,General Motors i krajsler su prihvatli takozvani Lean Manufacturing System
koji je razvila Tojota a koji je vezan sa kompletnim sistemom proizvoidnje automobila a takodje i nabavke delova .Sobzirom da je GM kao najveci svetski proizvodjac,izgubio primat u svetu preuzela ga je Tojota kao svetski proizvodjac automobila broj 1.Sa time Amerikanci se nemogu pomiriti nikako i sada traze dlaku u jajetu.Licno mislim da nemaju nikakve sanse protiv Tojote.Mozda ce imati tek kad se oslobode kompleksa superiornosti, a mozda ni tada.

(četvrtak, 01. apr 2010, 21:52) - anonymous [neregistrovani]

Kocnice

Obelodanjen je jedan slucaj laznog prijavljivanja problema sa kocnicama. Kod Toyota Prius hibridnog automobila sa automatskim menjacem vozac je namerno nekoliko stotina puta tokom voznje tokom kratkog perioda slabo pritiskao kocnicu i u isto vreme drzao papucicu na gasu. To je dovelo do toga da su se kocnice (paknovi i disk) pregrejali i auto je prestao normalno da koci. To je uradio neko ko zna kako da sabotira kocioni sistem kod automobila. Prilikom normalne upotrebe ne drzi se istovremeno papucica za gas i kocnica. Da je korinik jace pritisnuo kocnicu, auto bi automatki oduzeo gas, bez obzira sto korisnik drzi papucicu. Ovaj korisnik je ocito znao kako da sabotira auto, kako bi tuzio Toyotu. Medjutim posle analaze dokaza u kompjuteru automobila, korisnik je povukao tuzbu.

(četvrtak, 01. apr 2010, 19:56) - Skandy 07 [neregistrovani]

NASA i Tojota

NASA ima najsavremeniju opremu i kvalitetne stručnjake, tako da će proveru i novo testiranje obaviti uspešno u to ne treba sumnjati. Kada budu potpisali ispravnost Tojotinih vozila, verujte da se mogu voziti i na planeti Mars samo uz mali problem, . . . a to su benziske pumpe :-). Pozdrav

(četvrtak, 01. apr 2010, 14:47) - radoje [neregistrovani]

skuplji su američki sigurno

što su kupili toliko tojota amerikanci ako ne valjaju. Nisam zlurad, ali ako Tojota ne uspe da se odbrani tamo, neka doveze te automobile ovde i ponudi po uslovima po kojim ih nudi Amerikancima, verujem da će nadoknaditi gubitak, a Ameri će ostati i bez japanskih automobila, i kupovaće svoje skuplje, a izgleda da ni oni nemaju para.

(četvrtak, 01. apr 2010, 13:29) - anonymous [neregistrovani]

Slazem se u potpunosti

Ne bi me cudilo da su vlasnici koji su navodno imali problema sa vozilima clanovi odredjenih struktura koje poseduju ogromnu ekspertizu da mogu da isceniraju ove dogadjaje. Kako to da nigde drugo nema ni blizu slicnih problema. Mislim da je za doticne najveci problem slabost njihove autoindustrije koja je bila pred kolapsom. Da bi povratili poverenje kupaca u njihove automobile i tako spasili svoju autoindustriju jeftinije je iscenirati protivnicku slabost nego popraviti svoj los kvalitet. Nista me ne iznenadjuje svi znamo da su veliki vladari sposobni da pocine ogromno lose stvari i znamo gde se one desavaju samo pot raznoraznim pokrivacima humanosti i slicno.

(četvrtak, 01. apr 2010, 12:58) - anonymous [neregistrovani]

Nasa

Opet ti Ameri hoce da dokazu da su oni toboze najveci strucnjaci.Kakve su te tojote koje nasa treba da ispita,svemirske letilice mozda.Opet gledaju da izazovu neki konflikt u svetu,ovog puta da uniste tojotu pa da je najverovatnije oni posle odkupe.Kao da su njihova Americka vozila najbezbednija.Koliko je vozaca samo izgubilo zivot u njihovim vozilima zbog tehnickih neispravnosti.To ne spominju nigde.Poceli su prvo sa Kineskim dzipovima a sad su se prebacili na Japansku Tojotu. Tako i treba Japancima.Bacali su im atomske bombe za vreme drugog svetskog rata zbog kojih i dan danas imaju nesagledive posledice a oni su im u mnogim stvarima postali partneri Za njih si samo dobar dok od tebe imaju korist,kad im vise ne trebas onda gledaju da te uniste.Ovi Japanski politicari me podsecaju na ove nase.