Čitaj mi!

Vučić: Odmah povezati beogradski metro sa železničkom stanicom Prokop

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obišao na Makiškom polju radove na izgradnji beogradskog metroa. Vučić je podsetio da je prva linija Mirijevo - Makiš, druga Mirijevo - Bežanija, a treća Banjica - Bežanija. Važno je da se sa tim projektom ne kasni, već da Beograd zaista 2028. godine dobije svoj metro, poručio je Vučić.

Na Makiškom polju u toku su radovi na izgradnji beogradskog metroa, a danas ih je obišao predsednik Aleksandar Vučić.

"Ovo izgleda impresivno, za razliku od pre nekoliko meseci kada je sve počelo", rekao je Vučić.

Ministar finansija Siniša Mali preneo mu je da radovi idu brže od planirane dinamike.

"Ukupno je oko 72 hektara, 16 hektara je već završeno, nasuto kamenom, očekujemo i peskom uskoro. Daleko idemo ispred plana", rekao je Mali.

Ministar je dodao da se u septembru očekuje potpisivanje ugovora za izgradnju infrastrsukture, odnosno saobraćanjica po celom Makiškokom polju, kako bi se ceo taj deo otvorio za razvoj i izgradnju.

"To je važno za Železnik, Ostružnicu, druga naselja", konstatovao je predsednik Vučić.

Mali mu je preneo i da se u septembtu, a najkasnije u oktobru očekuje ugovor za izgradnju samog depoa.

Do kraja godine Ežis bi trebalo da završi idejni projekat prve linije, kako bi, po planu, polovinom naredne godine, počela gradnja te prve linije.

Vučić je podsetio da je prva linija Mirijevo - Makiš, druga Mirijevo - Bežanija, a treća Banjica - Bežanija.

Mali je ukazao i da je svakodnevno na gradilištu 140 radnika, ali da je tu najvažnija mehanizacija. "Vrednost ovih radova je 57 miliona evra, plus PDV", rekao je Mali.

Metro brzo napreduje, važno za dalji rast ekonomije

Predsednik Vučić izjavio je, nakon što je obišao radove na izgradnji beogradskog metroa, da je veoma zadovoljan što radovi brzo napreduju, "ispred roka", i da je važno da se sa tim projektom ne kasni, već da Beograd zaista 2028. godine dobije svoj metro.

Vučić je zahvalio francuskim i kineskim partnerima na projektu, ali i domaćim kompanijama, koje su u značajnoj meri angažovane kao podizvođači, te radnicima koji su svakodnevno na gradilištu.

"U poređenju sa onim što je bilo kada smo poslednju put bili ovde, ovo je neuporedivo. Zadovoljan sam što brzo napreduju radovi, ispred smo vremena i rokova", rekao je Vučić.

Ukazao je da je važno da nema kašnjenja, i da Beograd najkasnije 2028. godine dobije svoj metro, da se pokaže da spadamo u red najmodernijih gradova, sa najmodernijim metroom, najrazvijenijim saobraćajem...

"Moramo da imamo metro, i zbog broja ljudi i zbog broja automobila. Potrebno je tražiti alternativna rešenja, a bez metroa, voza, bez brze pruge Beograd - Novi Sad, teško da bismo izdržali pritisak", ukazao je predsednik.

"Obilaziću radove i češće" 

Vučić je naveo da je izgradnja metroa "fantastičan projekat", na kojem se radi vredno i marljivo, dodajući da će obilaziti radove i češće, kako bi podstakao ljude da nastave da rade, zato što je to od ogromnog značaja.

"To je od prioritetnog značaja, za rast BDP-a, rast ekonomije, upošljavanje ljudi... da se ne prepustimo stihiji, lošim vestima, već da radimo, da pokušamo da se izvučemo sa najmanje štete, da posao obavimo, da zemlju gradimo", rekao je Vučić.

Ukazao je da je važno da se vredno radi na velikom poslu na izgradnji metroa, jer to pokazuje da zemlja uspeva da gradi pod ovako nepovoljnim okolnostima.

Podsetio je da će sve tri linije metroa povezati grad, Novi Beograd, Voždovac, Zvezdaru, Čukaricu, Savski venac, Stari grad...,i biće pomoć u regulisanju saobraćajnih problema.

Francuskim partnerima je posebno zahvalio i na ulaganjima u beogradski aerodrom, dodajući da je Vansi investirao ogromnan novac u radove na aerodromu, u jeku koronavirusa, kad je bilo najteže, a upravo to je, kaže, doprinosilo rastu BDP-a.

Dodao je da je ugovor sa Vansijem jedan od najboljih koje je neko mogao da potpiše, a francuski partner je ispunio sve ugovorne obaveze i pokazao poštovanje prema Srbiji.

Takođe, zahvalio je i kompaniji "Power China", koja svoj posao radi dobro na metrou, podsećajući da oni rade i na projektu obilaznice oko Beograda, koji je takođe važan infrastrukturni projekat.

"Da tih 4,5 kilometara bude otvoreno u narednih mesec, dva, a do marta da bude završeno sve, to će biti veliko rasterećenje za Beograd", rekao je Vučić i dodao da onda ostaje da se vidi kako da se pronađu sredstava za most preko Dunava kod Vinče, kao bi se napravio ceo prsten oko Beograda.

"Nismo obustavili nijedan projekat uprkos krizi"

Predsednik Srbije istakao je da uprkos trenutnoj situaciji uzrokovanoj ratom u Ukrajini, nijedan infrastrukturni projekat u Srbiji nije zaustavljen.

Vučić je, upitan za infrastrkturne projekte, da li se nešto promenilo s obzirom da su cene građevinskog materijala skočile, da li je bilo zahteva izvođača za promenom ugovora, kao i koji su prioriteti države, jer se čini da su energetske potrebe izbile u prvi plan, kao što su skladišta gasa i nafte, rekao da bi voleo kada bi mogli da biramo prioritete. 

Radovi počeli u novembru 

Početak radova na izgradnji beogradskog metroa, velikog infrastrukturnog projekta na koji građani srpske prestonice čekaju decenijama, ozvaničen je u novembru prošle godine radovima na nasipanju i pripremi terena na Makiškom polju gde će biti izgrađen depo budućeg metroa.

Planom generalne regulacije šinskih sistema, koji je usvojen istog meseca na sednici Skupštine grada Beograda, predviđeno je da prva linija metroa povezuje Železnik i Mirijevo, a druga Mirijevo i Zemun.

Obe linije biće duge po 21 kilometar, a kako je planirano radovi na prvoj biće završeni do 2028, dok će druga linija biti gotova 2030. godine.

Osim izgradnje metroa, planom generalne regulacije šinskih sistema predviđeno je proširenje tramvajske mreže i BG voza čime će biti omoguceno da 2030. godine šinski sistem postane dominantan podsisitem u javnom prevozu u Beogradu.