Читај ми!

Почели радови на изградњи Београдског метроа – припрема терена за депо

У Макишком пољу изводе се радови на изградњи инфраструктуре и насипа будућег депоа Београдског метроа. Затим следи изградња приступних саобраћајница, станица и тунела.

На Макишком пољу јутрос су почело насипање и припрема терена на простору где ће бити изграђен депо будућег метроа, чиме је уједно озваничен почетак његове изградње.

Почело је уклањање ниског растиња на том подручју и слоја хумуса, како би потом било насуто 480.000 кубних метара камена.

Директор предузећа "Мостоградња" Горан Петровић рекао је за РТС да је депо метроа у складу са планом детаљне регулације Макишког поља, намењен за смештај и одржавање целокупне возне флоте линије 1 Београдског метроа.

"Радови се изводе на површини од 72 хектара на подручју између Обреновачког пута, односно Савске магистрале, улице Боре Станковића и постојеће ранжирне станице у дужини од 2.242 метра и ширине од 150 до 400 метара", рекао је Петровић.  

Нагласио је да се неће изводити никакви подземни радови, већ искључиво насипање на коту 74 метра. 

Планом генералне регулације шинских система, који је усвојен на седници Скупштине града почетком новембра, предвиђено је да прва линија метроа повезује Железник и Миријево.

Када у потпуности буде завршена, прва линија метроа биће дуга 21,1 километар и имаће 21 станицу. Друга линија ће повезивати Бежанију и Миријево, биће дуга 21 километар и имаће 23 станице. Укрштаће се на Савском тргу. 

Због радова који се изводе на Макишком пољу, где ће бити изграђен депо за Београдски метро, око поднева на том простору су се у знак протеста окупили грађани у организацији покрета "Еколошки устанак".

Многе организације су више пута организовале протесте због изградње метроа на Макишу, тврдећи да би то могло да угрози највеће извориште пијаће воде у Београду.

Градоначелник Београда Зоран Радојичић је рекао, гостујући у Дневнику РТС-а, да је најважније нагласити да се од првог дана спроводе истраживања и да се процедура мора поштовати.

Директор "Београдског метроа" Станко Кантор рекао је за РТС да ће се Београд изменити са изградњом метроа, са новим линијама БГ воза, новим редовима вожње, чешћим поласцима, а планирано је унапређење трамвајског система.

петак, 19. април 2024.
14° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво