Čitaj mi!

Počeli radovi na izgradnji Beogradskog metroa – priprema terena za depo

U Makiškom polju izvode se radovi na izgradnji infrastrukture i nasipa budućeg depoa Beogradskog metroa. Zatim sledi izgradnja pristupnih saobraćajnica, stanica i tunela.

Na Makiškom polju jutros su počelo nasipanje i priprema terena na prostoru gde će biti izgrađen depo budućeg metroa, čime je ujedno ozvaničen početak njegove izgradnje.

Počelo je uklanjanje niskog rastinja na tom području i sloja humusa, kako bi potom bilo nasuto 480.000 kubnih metara kamena.

Direktor preduzeća "Mostogradnja" Goran Petrović rekao je za RTS da je depo metroa u skladu sa planom detaljne regulacije Makiškog polja, namenjen za smeštaj i održavanje celokupne vozne flote linije 1 Beogradskog metroa.

"Radovi se izvode na površini od 72 hektara na području između Obrenovačkog puta, odnosno Savske magistrale, ulice Bore Stankovića i postojeće ranžirne stanice u dužini od 2.242 metra i širine od 150 do 400 metara", rekao je Petrović.  

Naglasio je da se neće izvoditi nikakvi podzemni radovi, već isključivo nasipanje na kotu 74 metra. 

Planom generalne regulacije šinskih sistema, koji je usvojen na sednici Skupštine grada početkom novembra, predviđeno je da prva linija metroa povezuje Železnik i Mirijevo.

Kada u potpunosti bude završena, prva linija metroa biće duga 21,1 kilometar i imaće 21 stanicu. Druga linija će povezivati Bežaniju i Mirijevo, biće duga 21 kilometar i imaće 23 stanice. Ukrštaće se na Savskom trgu. 

Zbog radova koji se izvode na Makiškom polju, gde će biti izgrađen depo za Beogradski metro, oko podneva na tom prostoru su se u znak protesta okupili građani u organizaciji pokreta "Ekološki ustanak".

Mnoge organizacije su više puta organizovale proteste zbog izgradnje metroa na Makišu, tvrdeći da bi to moglo da ugrozi najveće izvorište pijaće vode u Beogradu.

Gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić je rekao, gostujući u Dnevniku RTS-a, da je najvažnije naglasiti da se od prvog dana sprovode istraživanja i da se procedura mora poštovati.

Direktor "Beogradskog metroa" Stanko Kantor rekao je za RTS da će se Beograd izmeniti sa izgradnjom metroa, sa novim linijama BG voza, novim redovima vožnje, češćim polascima, a planirano je unapređenje tramvajskog sistema.