Читај ми!

Почиње изградња Београдског метроа, старт на Макишком пољу

Званично почињу радови на Макишком пољу, на пројекту изградње Београдског метроа.

Дикректор "Београдског метроа" Станко Кантор рекао је за РТС да ће Београд да се измени са изградњом метроа, са новим линијама БГ воза, новим редовима вожње, чешћим поласцима, а планирано је унапређење трамвајског система. 

Каже да ће то изменити начин живота у граду и грађанима омогућити не само да брже стижу са једне тачке на другу него и удобнију вожњу у односу на аутобуски превоз.

"За друштво је важно да је ово највећи пројект који се икад ради у Србији, мултидисциплинаран је и ово је приклика да се ишколују нове генерације стручњака, инжењера и да подигнемо ниво знања у нашем друштву", истакао је Кантор.

Прва линија ће имати 21 километар, започиње у Железнику, на Макишком пољу и завршава се у Миријеву.

Друга линија, која треба да почне да се ради две године касније, а раде се пројекти, ће ићи од Земуна до Миријева, подвукао је Кантор.

Говорећи о дубини метроа, Кантор каже да то варира у зависности од дела града - стари део Београда је брдовит тако да ће имати дубоке станице, до 38 метара.

"Биће и плиће до 15 или 20 метара", каже он.

Кантор је говорећи о примедбама рекао да су оне делом уважене - које су процењене да имају основа за то а део њих није.

Оно што је одредило правце кретања линије позиције станица су студије које су рађене четири-пет година пре него што је почео да се ради генерални пројекат и то је анализа токова путника и на основу тога су дефинисане станице, објаснио је Кантор.

Шинска мрежа и метро

Кантор каже да су то два независна система, имаћемо преседачке станице између једног и другог система - шест станица између БГ воза и прве две линије метроа.

Осврћући се на то колико се користи БГ воз, Кантор каже да су возови пуни али ретко иду, у току је ремонт пруге, један колосек функционише од Прокопа до Батајнице. Додаје да су до 2017. године возови ишли на 15 минута у оба смера, обично у јавном превозу то није случај.

"Људи су ишли у Батајницу, иду да раде у тој зони, из Батајнице су долазили због школовања и других послова ка Београду", каже Кантор.

Одговарајући на питање о финансирању метроа, Кантор каже да се он бави изградњом, да постоји уговор са Француском, и да је то питање за министра финансија.