Читај ми!

Povratak američkog džina

Američki gigant "Dženeral motors" vratio se u velikom stilu. Posle proglašavanja bankrota pre tri godine, GM je ponovo postao kompanija sa najviše prodatih automobila i tako, od japanske "Tojote", preuzeo tron i krunu koju je predao 2008. godine.

"Dženeral motors" se ponovo vratio na vrh automobilske industrije. Po broju prodatih automobila američki džin je prvi u svetu sa nešto više od devet miliona prodatih automobila.

Drugo mesto pripalo je nemačkom "Folksvagenu" sa 8,16 miliona prodatih automobila, dok je sa prvog na treće mesto pao japanski gigant "Tojota" sa 7,9 miliona prodatih automobila.

"Dženeral Motors" je zabeležio ukupan skok prodaje od 7,6 odsto, odnosno više od 11,4 odsto na američkom tržištu i 4,4 odsto na evropskom.

Povratak američkog džina dolazi samo tri godine nakon što je kompanija iz Detroita objavila bankrot 2009. godine, kada je Kongres "uskočio" sa spasonosnim finansijskim paketom.

Izvršni direktor Den Akerson rekao je da, iako je kompanija zauzela prvo mesto po prodaji kola, prioritet nije broj prodatih automobila već profit koji se ostvaruje od njihove prodaje.

"Moramo da se fokusiramo na profite, a ne samo da postavljamo brojeve na tablu", istakao je Akerson.

Dok jednom ne smrkne...

Koliko god bio senzacionalan veliki povratak "Dženeral Motorsa" mora se uzeti u obzir i činjenica da je "Tojota" imala veliki problem sa silama koje nemaju veze sa onim tržišnim.

Naime, japanski gigant suočio se sa padom proizvodnje zbog katastrofalnog zemljotresa marta 2011. godine, cunamija i nuklearne krize u Japanu.

Kao da to nije bilo dosta, Tajland, na kojem japanske kompanije imaju ogromne pogone za proizvodnju, pogodile su višemesečne poplave i zastoj u proizvodnji.

Najveći japanski proizvođač automobila podigao je proizvodnju poslednjih meseci i popunio osiromašene zalihe i namerava da poveća proizvodne kapacitete na tržištima zemalja u usponu, kao što su Brazil i Kina.

Stručnjaci, međutim, kažu da će i pored toga "Tojota" biti suočena sa oštrom konkurencijom na putu oporavka na tržištima na kojima su konkurentske kompanije već preuzele deo "kolača".

Analitičar "Džej Pi Morgana" Kohei Takahaši smatra da rangiranje položaja na lestvici najuspešnijih prodavaca nije toliko bitno, koliko činjenica da "Tojota" mora da usvoji strategiju podsticanja isporuka.

Takahaši podseća da se "Tojota", u proizvodnji manjih automobila za tržišta zemalja u usponu, našla iza rivala poput "Nisana".

Za sada "Tojota" nije saopštila prognozu poslovanja grupacije u ovoj godini, ali očekuje skok isporuka od 20 odsto, na rekordnih 8,48 miliona vozila.

Број коментара 3

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 18. април 2024.
6° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво