Čitaj mi!

Podrška razvoju malih i srednjih preduzeća

Vlada Srbije usvojila je Strategiju za podršku razvoja malih i srednjih preduzeća, preduzetništva i konkurentnosti za narednih pet godina. Pomoćnica ministra pravde Katarina Jovanović kaže za RTS da je najvažnije poboljšati uslove poslovnog okruženja i obezbediti nove načine finansiranja malih i srednjih preduzetnika.

Katarina Jovanović, koja je i rukovodila izradom strategije, kaže da je strategija dala okvir za period do 2020. godine, a konkretne mere kojima će se doći do boljeg stanja preciziraće se svake godine na osnovu akcionih planova.

"Nerealno je očekivati da će u prvim godinama biti ostvaren maksimalni rezultat. U prvim godinama intenzivno će se raditi na stvaranju boljih uslova koji će kasnije doneti efekte", istakla je pomoćnica ministra privrede gostujući u Dnevniku RTS-a.

Prema njenim rečima, strategija za podršku razvoja malih i srednjih preduzeća zasniva se na šest stubova, a prvi je poboljšanje poslovnog okruženja.

"Veća pažnja je na procedurama jer one nisu često prepreka, koliko je prepreka sama njihova implementacija", ističe Jovanovićeva.

Dodaje da se strategijom predviđa veća transparentnost u obavljanju administrativnih postupaka, a jedna od mera je da institucije koje pružaju usluge malim i srednjim preduzećima na svom sajtu prikažu koje je usluge pružila.

Drugi stub strategije, dodaje pomoćnica ministra privrede, jeste finansiranje.

"Mala i srednja preduzeća bila su okrenuta kreditima. Radiće se da se otklone faktori koji čine da ti krediti budu skuplji", objašnjava Jovanovićeva.

Kada je reč o novim tržištima, koja treba osvojiti, pomoćnica ministra privrede ističe da je nemogućnost povezivanja sa drugim tržištima i preduzećima najveći problem za mala i srednja preduzeća.

"Radi se na tome da se podigne spremnost malih i srednjih preduzeća da traže nova tržišta. Važno je da se pruži podrška da izađu na nova tršišta i da se povežu sa većim preduzećima", naglašava Jovanovićeva.

Rezultati primene će se, kako kaže, meriti na osnovu indikatora, odnosno kvantitativnih vrednosti koji postoje za svaki od šest stubova strategije.

Jovanovićeva dodaje da je jedna od najvažnijih stvari nije samo otvaranje novih radnih mesta, već i prevođenje u legalnu sferu onih koji rade u sivoj ekonomiji.

Mala i srednja preduzeća čine 99,8 odsto od ukupnog broja pravnih lica u Srbiji.

broj komentara 2 pošalji komentar
(petak, 27. mar 2015, 12:06) - anonymous [neregistrovani]

bajke za decu

Ni sredna preduzeca ,a kamoli mala ne mogu da se izbore sa monopolom koji stvaraju Mega kompanije.Cak sta vise svi placaju iste poreze a u tim mega preduzecima radnici imaju najnize plate i tako se izrabljuju ko robovi....

(petak, 27. mar 2015, 11:43) - anonymous [neregistrovani]

"Mali" i "srednji" nemaju šanse

Ta priča o "malim i srednjim preduzećima" kao "generatorima razvoja", koja se ovde povlači već decenijama, imala je smisla u Evropi posle Drugog svetskog rata, u pedesetim godinama prošlog veka. Danas, u svetu u kome vladaju multinacionalne korporacije, "mali" i "srednji" nemaju nikakve šanse! To uostalom potvrđuje i ova Vlada, koja stimuliše ulazak multinacionalnih kompanija u Srbiju, plaćajući im za radna mesta, oslobađajući ih poreza, plaćanja zemljišta, infrastrukture itd.