Čitaj mi!

Škole zabranjuju mobilne telefone tokom nastave u Srbiji – kakav se efekat očekuje

Zabrana korišćenja telefona tokom nastave nije alternativa već postupak koji škole preduzimaju kako bi obezbedile kvalitetniju nastavu. Deca će biti aktivnija na časovima a njihova koncentracija biće bolja, kaže za RTS dečji psiholog Branka Timša.

U Srbiji su za sedam dana dve osnovne škole u Srbiji zabranile upotrebu mobilnih telefona tokom nastave.

Učenicima u Prokuplju i Požarevcu uzimaju se telefoni po dolasku u školu, zaključavaju u ormariće i vraćaju tek kad krenu kući.

Škole su takvu odluku donele zbog primedbi nastavnika da telefoni ometaju decu, odvlače im pažnju od lekcija i zbog, naveli su, sve češćih problema da obuzdaju učenike koji tokom časa igraju igrice, snimaju ili se dopisuju.

Branka Tišma, gostujući u Dnevniku RTS-a, rekla je da je zabrana telefona tokom nastave jedan od načina da se obezbedi kvalitetnija nastava.

"To nije alternativa, to je jedan od postupaka koje škole preduzimaju da bi obezbedile kvalitetniju nastavu i da bi nastavnici imali mogućnost da kreiraju, grade nastavni proces, uz učešće i koncentraciju koju bi deca trebalo da imaju", ukazuje Tišma.

Kaže da kada deca koriste telefone za vreme nastave dekoncentrišu i sebe i ometaju drugu decu.

Ističe da postoji još jedna vrsta zloupotrebe, odnosno snimanje na času nastavnika ili učenika, kao i provociranje situacija da nastavnik ili druga deca odreaguju, te da se ti snimci smeštaju u različite kontekste i objavljuju "vrlo provokativno" na društvene mreže.

Psihološkinja kaže da kada iz nastave "izvedete" ono što remeti pažnju, koncentracija će biti bolja, sadržaj koji se prezentuje kvalitetniji, a učenici će aktivnije učestvovati na času nego ranije.

Ističe i da je važno da kada se zabrana korišćenja telefona u školi uvede, nju ne treba da narušava ni direktor, nastavnici, roditelji, deca.

Dodaje da je drastično opao broj slučajeva takozvanog elektronskog nasilja, kada su deca zbog koronavirusa koristila tablete i telefone za učenje.

"I mi odrasli treba da učimo u koje svrhe i kako treba da koristimo telefone", ukazuje psihološkinja Branka Tišma.