Čitaj mi!

Novi studio Dnevnika RTS-a

Od sutra Dnevnik realizujemo iz novog studija, u novoj garderobi i u novoj najsavremenijoj tehnologiji. Medijski javni servis tako ulazi u ravnopravnu borbu sa evropskim i svetskim TV stanicama za što kvalitetniji program.

Svetla studija iz kojeg smo vas do sada informisali o vestima iz zemlje i sveta – od sutra se gase. Zasijaće novi studio opremljen najsavremenijom tehnologijom i dizajniran da odgovori svim zahtevima savremenog informativnog programa. Špica Dnevnika, praćena prepoznatljivom muzikom, dobiće moderniji izgled.

"Ono što je ostalo staro, to su počeci grafičkog dizajna, video-grafičkog dizajna koji je čuveni Nebojša Čonkić postavio krajem 70-ih godina. To je ta tačkasta Zemljina kugla, tačkasti dnevnik. Druga stvar koja je vrlo važna je muzika Dnevnika koju je postavio Zoran Simjanović i koju smo mi aranžirali u jedan moderniji, novi oblik", kaže Boris Miljković, kreativni direktor RTS-a.

Za inovativan i moderan izgled studija, pobrinula se scenografkinja Jasna Dragović.

Najveći video-zid na Balkanu

Studio će biti višenamenski: u njemu će se snimati i ostale informativne emisije – Oko, Oko Magazin, Ovo je Srbija, Kulturni dnevnik… Studio je prilagođen svetskim standardima televizijskih vesti, a koristiće se i tehnologija za kvalitetniju prezentaciju sadržaja.

"Naši gledaoci će biti u prilici da pod sjajem led reflektora najnovije generacije primete najveći video-zid na Balkanu, impozantnih dimenzija: 18,5 puta 2,5 metra. Takođe smo primenili i najnovija grafička rešenja sa proširenom realnošću. Naše prezentere ćemo slikati robotizovanim kamerama kojima se daljinski upravlja iz video-režije", kaže Zoran Vasić, rukovodilac Službe za tehničke operacije.

 "Vi imate mašine koje možete da programirate, imate ceo svetlosni park koji radi preko jednog kompjutera koji usklađuje svetlo, i vi na samo nekoliko poteza možete izmeniti svetlosnu i video konstrukciju jednog ovakvog ateljea", kaže Boris Miljković.

Na projektu je vredno radio kreativni tim stručnjaka – inženjeri, tehničari, scenografi, dekorateri. Izazov je bio da se studio na vreme završi u uslovima pandemije, i pripremi za članove ekipe koji će svakodnevno raditi na realizaciji programa.

"Novi video-vol sa mnogo više elemenata, robo-kamere, mnogo više kadrova što pokretnih, što statičnih u odnosu na prethodni Dnevnik. Nov sistem omogućava da neke stvari budu jednostavnije, brže i bolje, ali u suštini gledano, bez obzira na sistem, koji god on bio, ljudi su ti koji čine sistem u realizaciji Dnevnika. Bez dobre ekipe, nema dobrog Dnevnika", kaže Miodrag Janićijević, realizator.

"Promena u složenom sistemu nije jednostavna, ali je neophodna" 

Izazov je navići publiku na inovacije, a pritom zadržati nivo kvaliteta sadržaja koji je imperativ javnog medijskog servisa.

"Nijedna promena u složenom sistemu kakav je televizija nije jednostavna, ali su nam promene neophodne, s obzirom na to da je naš cilj da gledaocima pružimo što kvalitetniji sadržaj prateći razvoj tehnologije", kaže Mirjana Brajković, urednica Dnevnika

"Posle deset godina rada na televiziji izgleda da sam i ja počeo da primećujem formu, a ne samo suštinu, tako da mislim da je izuzetno značajno što i emisija Oko silazi u Studio 10, gde ćemo, nadam se, imati apsolutno sliku na nivou svetskih televizija", kaže Gorislav Papić, urednik emisije Oko.

„Dovoljno je da pogledate studio i da vidite kako je lep, čist, uredan, funkcionalan, zabavan, ako tako mogu da kažem. Sada više nemamo opravdanja kada je reč o studiju, sada je do nas", rekao je novinar RTS-a Aleksandar Stojanović.

„Sa kolegama iz udarnih informativnih emisija imamo tu privilegiju da krenemo iz novog studija, da okrenemo novo poglavlje, da budemo brži, bolji i da zaista iskoristimo sve kapacitete koje ovaj novi studio nudi", istakla je Snežana Stamenković Jojić, urednik i voditelj Kulturnog dnevnika.

Iskorakom ka potpunoj automatizaciji, Radio-televizija Srbije prati svetske tehnološke trendove i ostaje regionalni lider na medijskom tržištu. Ovim projektom, medijski javni servis ulazi u ravnopravnu borbu sa evropskim i svetskim televizijskim stanicama.