Читај ми!

Okanović: Neodržavanje pružnih prelaza i stare lokomotive smanjuju bezbednost

Po broju stradalih na putevima u Srbiji novembar je oborio crnu statistiku. U poslednja dva dana dve osobe stradale su na pružnim prelazima, od toga jedno trogodišnje dete. Neki od uzroka ovakvih nesreća su neodržavanje pružnih prelaza, nepostojanje svetlosne signalizacije, ali i zastarele, neuočljive lokomotive, kaže za RTS Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.

Damir Okanovića iz Komiteta za bezbednost saobraćaja rekao je, gostujući u Dnevniku RTS-a, da bi svi pružni prelazi trebalo da imaju adekvatnu signalizaciju.

Prema njegovim rečima, nije dovoljno samo držati se pravila koja definišu kada je na prelazu obavezna rampa, a kada to nije neophodno jer postoji dobra preglednost.

"Postoje situacije u kojima iz banalnih razloga ta preglednost u praksi postane nedovoljna - izraste neko rastinje, trava, to se ne kosi, ne održava i ta preglednost ne postoji", objašnjava Okanović.

Ističe i da su lokomotive koje saobraćaju našim prugama teško uočljive i u dnevnim i u noćnim uslovima.

"To su lokomotive koje su pre ko zna koliko godina ofarbane u crvenu boju i to je sada već postala neka tamna, braon, ne znam šta... I onda kada dođete na pružni prelaz imate problem da uočite lokomotivu. U noćnim uslovima, takođe imate problem jer iako su na lokomotivi upaljena svetla, imate još neka svetla u daljini, imate neko naselje, bandere, fabrike... Ne možete da prepoznate lokomotivu", rekao je Okanović.

Semafori na pružnim prelazima 

Govoreći o adekvatnim rešenjima, Okanović je naveo da će sledeća izmena zakona baviti upravo pružnim prelazima.

"Predviđaju se nova pravila i biće uvedeno da na svakom kružnom prelazu postoji semafor - to neće biti klasičan semafor, već će imati crveno i žuto svetlo", rekao je Okanović.

Što se trenutne bezbednosti na prelazima tiče, rekao je da postoje greške i na strani vozača i na strani Železnica, te da se često dešava da rampa ostane otvorena dok voz prolazi.

Ističe da se mora ulagati u opremu i obezbeđivanje prelaza, ali da isto tako policija i tužilaštvo moraju da procesuiraju one koji namerno oštećuju i kradu tu opremu.

"Iz nadležnog preduzeća kao mantru ponavljaju da se 20 godina nije ulagalo, da je situacija teška... Dobro, 20 godina se nije ulagalo, sad se valjda ulaže", rekao je Okanović i napomenuo da bi Železnice trebalo mnogo više da ulažu i obnavljaju opremu.

Oprezno sa navigacijom 

Govoreći o zimskim uslovima vožnje, Okanović je podsetio nadležne da su po zakonu odgovorni za bezbednost na putevima, te da putevi moraju da se održavaju tako da budu bezbedni u zimskim uslovima.

U suprotnom taj put mora biti zatvoren, napominje Okanović.

Vozačima skreće pažnju na probleme koje mogu da imaju kada koriste navigaciju.

"Vrlo često se dešava da vas navigacija navodi putem nižeg ranga koji se u zimskim uslovima ređe čisti. Nije retka situacija da navigacija navede na šumski put i vrlo često se dešava da ljudi zovu pomoć i traže spasavanje jer ih je navigacija navela na put gde su ostali zavejani", ističe Okanović.

Najvažnije obrazovati decu

Komentarišući crnu novembarsku statistiku, budući da su za mesec dana čak 43 osobe stradale u saobraćajnim nesrećama, Okanović je rekao da čarobni štapić ne postoji, te da se na bezbednosti saobraćaja mora raditi stihijski, a ne tek kada dođe do neke nesreće.

"Najvažnija aktivnost koju možemo da imamo je saobraćajno obrazovanje i vaspitanje. Suština je da dobijemo decu koja će postati odrasli ljudi sa ispravnim stavovima o pojasu, o brzini, o alkoholu, o prelaženju pružnih prelaza", rekao je Okanović.

Za samo tri dana otkrivena su čak 923 pijana vozača. Okanović ističe da se broj pijanih vozača uprkos strogim kaznama i intenzivnim kontrolama saobraćajne policije ne smanjuje, i da imamo veliki broj nesreća koje izazivaju pijani vozači.

Rešenje za to je, dodaje, oduzimanje automobila - mera koja već postoji u nekim državama.

"Neko će reči svojina je svetinja. Ne, život je svetinja", rekao je Okanović i napomenuo da tu nije reč o tome da bi država nekome otimala imovinu, već da je to rešenje za one ljude koji, kako kaže, očigledno ne mogu da se dozovu pameti.

Naglasio je i da je važno da nadležni (policija, vatrogasci i Hitna pomoć) reaguju brzo kada dođe do saobraćajne nesreće.

"To je daleko od brzog, mnogi životi su izgubljeni zbog toga što hitne službe nisu uspele brzo da odreaguju... Tu se ništa nije značajno promenilo u poslednjih 30 godina. Postoje putevi gde ne može da vam dođe Hitna pomoć za manje od pola sata", rekao je Okanović.

Kao jedino rešenje za ovakve situacije vidi - helikoptersku hitnu medicinsku pomoć.

четвртак, 25. април 2024.
8° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво