Читај ми!

Od bubanja lekcija do znanja – priprema li škola decu za život

Profesor Filozofskog fakulteta Aleksandar Baucal rekao je za RTS da u obrazovanju imamo probleme i bez epidemije koronavirusa, da su programi preobimni, kao i da ih moramo smanjiti, a nužna posledica toga je površno učenje.

Profesor Filozofskog fakulteta Aleksandar Baucal rekao je za RTS da će posledice epidemije koronavirusa i učenja od kuće biti negativne, kao i da je tako u mnogim zemljama koje su radile istraživanja i pratile efekte.

Prema njegovim rečima, bolja je situacija u onim zemljama gde je bio veći stepen digitalizacije, jer su se njihovi nastavnici već srodili sa upotrebom digitalnih tehnologija i mnogo su lakše prešli na nove načine učenja.

"Kod nas, pošto proces nije bio odmakao daleko, on je tekao paralelno sa pandemijom, možemo očekivati da će efekti biti negativniji. Mi dosta pratimo da li se učenici i nastavnici zaraze, kakvo je širenje pandemije, što je u ovim okolnostima prioritet, ali škola ne služi samo da se ljudi ne bi zarazili, već služi da se deca obarazuju i da se pripremaju za život i budućnost", istakao je Baucal.

Ukazuje da je situacija prisiljavala nastavnike da redukuju program, neki časovi se nisu održavali zbog raznih okolnosti, te teme su ili preskočene ili zamenjene, veliki broj nastavnika je to radio na način koji je smislen.

Smatra da je problem u tome što nije bilo okvirno usmerenje. "Trebalo je da Ministarstvo i odgovarajuće institucije naprave redukovan program. Kod učenika koji će izaći na malu maturu, ne znamo koje su teme gubili, koje teme je koje dete izostavilo, trebalo bi da se prikupe informacije od nastavnika šta su obrađivali i šta se izubilo", rekao je profesor.

Đaci preopterećeni

Profesor Baucal kaže da imamo probleme i bez epidemije koronavirusa u obrazovanju, programi su preobimni, moramo ih smanjiti, a nužna posledica toga je površno učenje.

Problem sa uvođenjem novih predmeta je što nove profesije, kako kaže, žele svoje mesto u obrazovanju – svi hoće novi predmet, to je opravdano, ali vreme koje deca i nastavnici provedu u učenju je ograničeno i ako krenemo tim putem – deca ništa neće naučiti.

Kakav je efekat po decu

Deca uče detalje, previše podataka, a ne uče se veštinama, kulturi komunikacije, diskutovanju.

Baucal kaže da takvih situacija nema u školi, u životu nećete biti u situaciji da naučite tri lekcije iz nekog udžbenika i da vas neko pita da to ponovite, ako uporedimo razliku između životnog iskustva odraslih i onoga što deca rade u školi vidimo da su dva različita sveta, pa možemo da dođemo do zaključka da škola ne priprema za život.

"Dobićemo školu koja priprema za život tek onda kada budemo zahtevali od političara da im to bude prirotet – obrazovanje, zdravlje, socijala, ekonomija. Neko glasa za ovu vlast neko ne, svi imamo interes da naše dete bude obrazovano i pripremljeno za budući život. Naša deca će odrasti i interes je da dobiju šansu u životu", zaključio je Baucal.

петак, 26. април 2024.
7° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво