Čitaj mi!

Potpisan memorandum o izgradnji beogradskog metroa, početak radova krajem godine

Ministar finansija Siniša Mali potpisao je zajednički memorandum Vlade Srbije, grada Beograda, kineske kompanije "Pauer Čajna" i francuskih kompanija "Alstom" i "Ežis rejl" o izgradnji beogradskog metroa.

Memorandum o razumevanju za projekat izgradnje metroa u Beogradu ministar Siniša Mali je potpisao u Palati Srbija, sa direktorom JKP Beogradski metro i voz Stankom Kantarom, potpredsednikom grupe "Alstom" Filipom Delurom, generalnim direktorom u kompaniji "Ežis rejl" Olivieom Buvarom i predstavnikom kompanije "Pauer Čajna" Sje Zidijem.

Potpisivanju su prisustvovali i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović, zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić, ambasadorka Kine u Srbiji Čen Bo i ambasador Francuske u Srbiji Žan Luj Falkoni.

Mali je objasnio da su tim sporazumom definisana prava francuskih i kineskih kompanija koje će raditi na izgradnji metroa. Kaže da će Francuzi raditi na elektromašinskog delu, dok će Kinezi izvoditi građevinske radove.

"Početak izgradnje prve linije krajem godine"

Siniša Mali je najavio da će izgradnja prve linije beogradskog metroa od Železnika do Mirijeva početi krajem godine.

Prva linija metroa bi trebalo da ide od Makiškog polja preko Beograda na vodi, centra grada i Karaburme do Mirijeva. Druga linija će ići od Mirijeva do Novog Beograda i Zemuna.

Projekat metroa jedan je od najvažnijih infrastrukturnih projekata za 2021. godinu.

Krajem prošle godine je ratifikovan međudržavni Sporazum o realizaciji infrastrukturnih projekata sa Francuskom, koji je potpisan 26. novembra 2020. godine.

Vrednost sporazuma je 581 milion evra, od kojih je 127 miliona evra namenjeno unapređenju efikasnosti elektrodistributivne mreže, dok će 454 miliona biti uloženo u izgradnju prve linije metroa.

Ministarstvo građevinarstva je ranije najavilo da bi prva linija metroa u Beogradu, od Makiškog polja do Mirijeva, mogla bi da bude gotova za tri godine od početka radova.

"Počinje da se ostvaruje višedecenijski san"

Siniša Mali je naglasio da konačno počinje da se ostvaruje višedecenijski san i da će krajem godine početi izgradnja depoa na Makiškom polju čime kreće gradnja prve linije od Železnika do Mirijeva u dužizni od 21,3 km, sa 21 stanicom.

Kaže je da će druga linija ići od Mirijeva do Zemuna u dužini od 19,2 km i da će imati 20 stanica, kao i da se radi na koncepciji treće linije koja će povezati sa BG vozom delove koje neće pokriti prve dve linije.

Mali je podsetio da je krajem prošle godine sa francuskom vladom potpisan sporazum o obezbeđivanju 454 miliona evra za prvu liniju metroa.

"Kvalitetniji, brži i ekološki čistiji vid prevoza"

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović je istakao da će Beograđani sa izgradnjom metroa dobiti kvalitetniji, brži i ekološki čistiji vid prevoza.

"Želimo građanima da ponudim bolju i bržu opciju saobraćaja. Zašto bi neko išao kolima i imao problema sa parkingom ako sutra budemo imali najkvalitetniji metro u regionu. To će biti samo po sebi podsticajno", rekao je Momirović odgovarajući na pitanja novinara u Palati Srbija.

Napomenuo je da ne može da se reši ekološko pitanje u Beograda ako svaki dan ima toliki broj vozila u gradu, kao i da je metro jedini način da se poboljša ekološka situacija.

"Imamo partnere koji imaju puno iskustva u tome i mogu da nam pomognu", naglasio je Momirović.

Dodaje da će sa metroom grad biti saobraćajno relaksiran i očišćen od izduvnih gasova.

"Prva linija će biti završena do 2028. godine"

Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić najavio je da će prva linija beogradskog metra biti završena 2028. godine.

"Kada 2028. završimo metro i proširenje BG voza i spojimo ga sa Pančevom i kada završimo 50 kilometara za tramvaje, naš osnovni podsistem biće šinski, znači ekološki", rekao je Vesić.

Istakao je da grad više neće kupovati autobuse na dizel-gorivo.

"Za nekoliko dana biće raspisan tender za kupovinu 100 zglobnih autobusa na prirodni gas. Do 2028. ćemo svake godine kupovati po 100 takvih autobusa i nećemo više imati nijedan autobus na dizel", naveo je Vesić odgovarajući na pitanja novinara u Palati Srbija.

Kaže da će autobuski prevoz tada biti samo dopunski podsistem, dok će šinski biti glavni, kao i da se u centru, ali i u delovima predgrađa više neće koristiti autobusi na dizel.

"Najvažniji projekat u Evropi u narednoj deceniji"

Predstavnici kompanija iz Francuske i Kine koje će biti angažovane na izgradnji metroa, kažu da je taj projekat važan za celu Srbiju i da će biti izgrađen po najnovijim tehnologijama.

Oni su, posle potpisivanja Memoranduma o razumevanju, izrazili zadovoljstvo zbog početka zajedničkog rada na tom projektu.

Potpredsednik grupe "Alstom" Filip Delur zahvalio je srpskim partnerima na saradnji i naveo da će Beogradski metro biti izgrađen po najnovijoj tehnologiji.

"Počeli smo sjajnu saradnju. Ponosni smo zato što ćemo moći da obezbedimo naše najnovije i najbolje tehnologije potpuno automatizovanog metroa", rekao je Delur.

Generalni direktor u kompaniji "Ežis rejl" Olivie Buvar rekao je da je počastvovan zbog učešća na projektu za koji kaže da je jedan od najvećih projekata u Evropi u narednoj deceniji.

Predstavnik kompanije "Pauer Čajna" Sje Zidi izrazio je zadovoljstvo zbog potpisivanja memoranduma sa Srbijom i francuskim partnerima, te naveo da je ta kompanija u proteklih pet godina imala podršku srpske vlade i ambasade Kine u Srbiji.

"Imali smo tokom proteklih pet godina dobru saradnju sa srpskim vlastima i partnerima na projektima kao što je obilaznica oko Beograda", rekao je Zidije.

Naglasio je da je Beogradski metro jedan od najvažnijih projekata za Beograd i Srbiju.

div id="adoceanrsvdcfhklggd">