Čitaj mi!

Polemika u Oku UNS i N1: Ko protiv koga vodi hajku i zbog čega

Javnost ni posle emisije Oko u kojoj su gostovali predsednik UNS-a i direktor vesti televizije N1 nije saznala šta tačno piše i da li je nešto sporno u presudi ciriškog suda, donetoj po tužbi vlasnika Junajted grupe Dragana Šolaka protiv pojedinih medija u Srbiji koje tereti za klevetu. Vladimir Radomirović i Jugoslav Ćosić nastavili su polemiku o tome ko vodi hajku, ko krši novinarski kodeks a ko štiti interes javnosti.

Sud u Cirihu doneo je presudu kojom je utvrđeno da su Pink, Studio B i Informer povredili prava ličnosti suvlasnika Junajted grupe Dragana Šolaka. Vest je saopštio N1, deo Junajted grupe, ali niko nije video presudu suda. UNS je tražio od N1 da objavi presudu ako je u nju imao uvid jer je to u interesu javnosti da u suprotnom krši novinarski kodeks. I jedni i drugi već danima tvrde da se protiv njih vrši hajka.

Predsednik Udruženja novinara Srbije Vladimir Radomirović kaže da postoji etički kodeks koji obavezuje novinare da informacije i vesti nesputano dolaze do građana bez obzira na to da li neko vrši pritisak.

"Mi smo tražili tu presudu, ali nismo je dobili s obrazloženjem da bi se povredila privatnost ljudi koji se pominju u slučaju. Obratili smo se i Ministartvu pravde oko 10. oktobra, a zatim objavili tekst", tvrdi Radomirović.

Direktor vesti televizije N1 Jugoslav Ćosić kaže da je ta televizija 28. septembra objavila vest u kojoj nije naveden izvor već autor teksta.

"U toj vesti nije navedeno da je izvor Junajted grupa. Novinar udruženja je preneo istu tu vest bez reči više, bez komentara, jer je procenio da je N1 relevantan izvor za tu vest", kaže Ćosić.

Ćosić tvrdi da je UNS tek posle 19 dana od objavljivanje ove vesti na svom sajtu odjedanput objavio saopštenje videvši tu mogućnost da se nešto iskonstruiše u neku kampanju.

"Nikakvu hajku mi nismo vršili. Dragan Šolak ne dâ da se objavi presuda. Vi ste pokazali da radite u interesu vlasnika, a ne u interesu javnosti. Ne može Udruženje novinara da vodi hajku protiv novinara, ali je pokrenuta hajka protiv UNS-a. Novinari su u obavezi da se odupru svakom pritisku", odgovorio je Radomirović.

Ćosić kaže da sigurno nije bilo potrebno da vlasnik Junajted grupe Dragan Šolak zove N1 da bi objavio tu vest.

"N1 je objavio ukupno dve priče o tome, a pogledajte koliko je UNS imao saopštenja u kojim medijima se sprovodi kampanja. Radi se o desetinama i desetinama tekstova koji su objavljeni u poslednjih nedelju dana, a UNS lažno optužuje novinare N1 da krše novinarski kodeks", rekao je Ćosić.

Predsednik UNS-a kaže da je od svih saopštenja pisanih u odbranu novinara na koje je vršen neki pritisak UNS napisao najaviše za N1, dok Jugoslav Ćosić tvrdi da UNS brani provladine i tabloidne medije osuđene za klevetu.

div id="adoceanrsvdcfhklggd">