Zbog čega je toliko teška deonica od Preljine do Požege

Deonica auto-puta Preljina-Požega, jedna je od najkraćih, ali najzahtevnijih na pravcu Koridora 11 - obuhvata obilaznicu oko Čačka, a zaobilazi Ovčarsko-kablarsku klisuru. Građevinari iz Kine vredno rade na izgradnji dva tunela koji će sa gotovo tri kilometra dužine biti među najdužim u Srbiji. U narednom periodu očekuje se i bušenje tunela Munjino brdo.

Mašine su bile na terenu i tokom epidemije. Posle vanrednog stanja radovi su ubrzani, pa, kažu, iz dana u dan može da se prati napredak u radovima na deonici auto-puta Preljina- Požega.

Za sve je svakako dobra vest da su radovi nakon ukidanja vanrednog stanja intenzivirani a završetak deonice auto-puta od Preljine do Požege, značiće puno onima koji putuju ovim krajevima. Putovaće se svakako brže, udobnije i sigurnije, jer se sada do Požege putuje kroz Ovčarsko-kablarsku klisuru.

Deonica ima prirodne lepote ali je put pun useka i oštrih krivina. Dakle, građevinari iz Kine vredno rade na izgradnji dva tunela koji će sa gotovo tri kilometra dužine, biti među najdužim u Srbiji.

Građevinski poduhvat i izazov za projektovanje ovih tunela je složena konfiguracija terena i faktički prolaz tunela Laz kroz planinu Jelicu. Iskopano je više desetina metara u brdu, kroz koje prolazi taj tunel a u narednom periodu očekuje se i bušenje tunela Munjino brdo.

Pored ova dva, gradiće se i tunel Trbušani dug oko 300 metara. Put u selu Prijevor prelazi i reku Zapadnu Moravu, gde je izgrađen privremeni građevinski most.

Put je podeljen na tri manje deonice  

Deonica auto-puta Preljina-Požega, jedna je od najkraćih, ali najzahtevnijih na pravcu Koridora 11 i obuhvata obilaznicu oko Čačka a zaobilazi Ovčarsko-kablarsku klisuru. Spaja i dva bitna putna pravca - jedan prema Crnoj Gori a drugi prema BiH.

Ova deonica je nastavak projekta izgradnje auto-puta Beograd - Južni Jadran, ukupne dužine 258 kilometara

Deonica između Preljine i Požege duga je 30,9 kilometara a zbog specifičnosti reljefa, najteža je za gradnju na Koridoru 11, jer prolazi kroz komplikovan geografski teren. Zbog toga je planirana izgradnja tri tunela i 32 mosta, koji čine gotovo trećinu trase. Put je podeljen na tri manje deonice, a imaće i 11 nadvožnjaka i tri petlje.

Deonica budućeg auto-puta, prolaziće kroz grad Čačak i opštine Lučani i Požega. Planirano je da radovi traju oko tri godine, a počeli su u maju prošle godine.

Nova trasa auto-puta kada se izgradi skratiće vreme putovanja od Čačka do Požege sa sadašnjih 45 minuta na 20.

недеља, 28. април 2024.
° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво