Vanredno stanje prepolovilo broj poginulih u saobraćajnim nesrećama, šta se desilo po ukidanju

Vikend za nama obeležile su teške saobraćajne nesreće u kojima su stradale čitave porodice. I tokom vanrednog stanja, u Srbiji je bilo teških udesa i nastradalih osoba. Ipak, posle ukidanja polocijskog časa, broj saobraćajnih nesreća je bar tri puta veći. Vladimir Vida iz Uprave saobraćajne policije kaže za RTS da je prebrza vožnja najčešći uticajni faktor zbog kojeg dolazi do fatalnih udesa.

Pre dva dana u selu Ranutovac, u sudaru s kamionom, nastradao je vozač autobusa. Dan pre toga, dve osobe su poginule, a jedna je povređena u saobraćajnoj nesreći koja se dogodila na magistralnom putu Valjevo-Beograd u valjevskom selu Popučke.

Vladimir Vida iz Uprave saobraćajne policije navodi da su od trenutka ukidanja vanrednog stanja na srpskim putevima poginule 24 osobe.

"To je zaista veliki broj. Međutim, treba uzeti u obzir da je maj mesec, da je lepše vreme, veći broj biciklista i motociklista na našim putevima, veći intezitet saobraćaja, pa je i za očekivati veći broj nezgoda", kaže Vida.

Ističe da je statistika ista kao u istom periodu prethodne godine.

U periodu od 16. marta do 6. maja, kada je na snazi bilo vanredno stanje, u saobraćajnim nesrećama su poginule 33 osobe.

"Možemo da kažemo da je u odnosu na prethodnu godinu broj poginulih prepolovljen. Tada je 67 lica poginulo u istom periodu, a slična je situacija i sa brojem povređenih. Najamnje njih je poginulo u noćnom periodu, što je za očekivati s obzirom na zabranu kretanja", kaže Vida.

Motociklisti ponovo na ulicama 

Vladimir Vida naglašava da je prebrza vožnja najčešći uticajni faktor zbog kojeg dolazi do saobraćajnih udesa.

"U medijima se dosta pričalo za vreme vanrednog stanja da je veliki broj vozača koji drastično krše odredbe propisa o dozvoljenoj brzini kretanja. Mogu da istaknem da smo u kontaktu sa kolegama iz inostranstva saznali da je i tamo bio isti problem. Jednostavno, mali broj neodgovornih vozača je iskoristio priliku kada je na putevima bio manji broj vozila", objašnjava Vida. 

Kaže da su motoristi posle dužeg vremena ponovo na ulici, da su delimično nespremni oni, a delimično i ostali vozači na njih, pa je u periodu od ukidanja vanrednog stanja život izgubilo čak 5 vozača motora.

"I biciklisti su inače veoma ranjiva kategorija učesnika u saobraćaju, pogotovo što su to često starije osobe. Prošle godine je na našim putevima poginulo čak 65 biciklista, što je zaista veliki broj. Često su se nesreće događale u večernjim i noćnim satima jer biciklisti nisu nosili reflektujuće materiji, a bicikli nisu bili propisno obeleženi", ističe Vladimir Vida.

Kaže da jedna petina svih nezgoda sa tragičnim posledicama kao uticajni faktor ima alkoholisanost vozača.

div id="adoceanrsvdcfhklggd">