Dve vrste vozača koji kreću na put

Neko putuje noću, neko je bolje koncentrisan danju, a dosta je onih koji veruju da je rano jutro najbolje za polazak na put. Boban Milinković iz MUP-a kaže da postoje dve vrste vozača, ali da u oba slučaja, ako se ne prave pauze, može doći do saobraćajne nesreće usled pada koncentracije.

Odabrati vreme polaska i kako se ponašati kada se živa na termometru bliži 40. podeljku važni su faktori bezbednog putovanja.

Zamenik načelnika Uprave saobraćajne policije MUP-a Srbije Boban Milinković objašnjava da se leti usložnjavaju uslovi jer su na putu poljoprivredna vozila, bicikli, motocikli, teretnjaci, turistički autobusi, putnički automobili.

Zbog toga i zbog godišnjih odmora dolazi do pojačanog saobraćaja.

Milinković ukazuje da, pritom, visoke temperature negativno utiču na bezbednost, kao i brojne manifestacije na kojima je veća konzumacija alkohola. Zbog svega toga se najveći broj nesreća sa smrtnim ishodom dogodi u letnjim mesecima.

Visoke temperature utiču i na koncentraciju i nervozu vozača, ali i do teških posledica po motocikliste koji odlučuju da ne nose kacige zbog vrućine.

Boban Milinković navodi da se Saobraćajna policija trudi da većim prisustvom pokuša da spreči nezgode sa najtežim posledicama, pre svega na tranzitnim putevima. Ove godine je pojačana kontrola vezivanja pojaseva na svim sedištima.

U julu i avgustu se, kaže, dogodi po oko 3.000 saobraćajnih nezgoda, a posledice zavise upravo od korišćenja pasivne zaštite, pre svega pojaseva.

Ne vozite umorni 

u saradnji sa Agencijom za bezbednost saobraćaja policija ubeđuje vozače da ne voze ako su umorni. Savetuje im se da češće odmaraju, prave pauze, jer koncentracija brzo pada.

Milinković kaže da postoje dve vrste vozača: Oni koji odluče da voze noću, gde u jutarnjim satima zbog umora dolazi do pada koncentracije, i oni koji kreću na put preko dana i iz nekog razloga žure i ne prave pauze. I njima posle četiri ili pet sati na visokim temperaturama padne koncentracija i dolazi do nesreće.

Statistika sa naših auto-puteva pokazuje da preko 40 odsto putnika strada između 1.00 i 8.00. "Noćna vožnja je znatno napornija od dnevne, pogotovo na auto-putu gde se razvijaju velike brzine i prepreke, životinju ili predmet, nećete uočiti na vreme i po pravilu dolazi do nezgode", naveo je Milinković.

Najveći problem su vozači koji na severu zemlje ulaze u Srbiju.

"Umorni vozači sa severa su opasnost za ostale učesnike, umorniji su od naših jer su prevalili više kilometara, čak statistika kaže da su 40 posto poginulih i 60 odsto povređenih stranci", rekao je Milinković.

Zamenik načelnika Uprave saobraćajne policije MUP-a Srbije apelovao je na putnike da koriste pojaseve, sigurnosna sediša i poštuju ograničenja brzine.

Број коментара 3

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 20. септембар 2024.
19° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи