Koridori Srbije: Kosine se neprekidno nadziru

Pre dvadesetak dana za saobraćaj je otvorena deonica Koridora 10 kroz Grdeličku klisuru. Usledili su selfiji u tunelima, a pre nekoliko dana i opomene na društvenim mrežama nadležnima na kosinu koja je pravila probleme tokom gradnje. Direktor Sektora za izgradnju u "Koridorima Srbije" Aleksandar Senić kaže za RTS da fotografija koja se pojavila na Tviteru ne ukazuje na bilo kakvu opasnost po saobraćaj i da se na kompletnoj deonici obavlja stalni monitoring.

Senić je gostujući u Jutarnjem programu RTS-a rekao da je reč o kosini dva i galeriji koja štiti put od obrušavanja zemlje. 

Kako napominje, u Grdeličkoj klisuri se svkodnevno nalazi barem 50 do 70 inženjera i čalnova eksperstske grupe Svetske banke koji se bave projektnim rešenjima, tj . nadziru izvođenje radova na konstrukcijama koje će trajno stabilizovati kosine dva, tri, četiri, pet i šest.

Dodaje da će kosina dva u u narednih nekoliko meseci u potpunosti biti sanirana.

"Intezivno se radi i saobraćaj se u potpunosti bezbedno odvija. Ni u ovom trenutku, ni kasnije neće postojati nikakva opasnost", naglašava Senić.

"Ugovor sa izvođačima nalaže da ćemo najmanje godinu, ali prema trenutnim okolnostima i dve, vrštiti konstantni monotoring kosina zajedno sa izvođačem".

Senić najavljuje da će se u sklopu momnitoring centra biti postavljeni instrumenti koji će kontrolisaati da li je došlo do pomeranja.

"Što se tiče kiše, na Tviteru se pojavila i fotografija koja se tiče drenova, gde se kroz njih brdo 'cedi', kako bi se pritisak koji voda vrši na potpornu konstrukciju, smanjio. Kada voda izlazi kroz te drenove, znači da smo obavili dobar posao", dodaje Senić.

Ukazuje da je u deonici auto-puta u Grdeličkoj klisuri "uhvaćeno" preko 50 izvora i da ta voda mora negde da se kanališe.

"Eksproprijacija na deonici Pojate–Kruševac pri kraju"

Govoreći o Moravskom koridoru, Senić kaže da očekuje da će se na prvoj deonici Pojate –Kruševac u dužini od 27,8 kilometara kompeletna eksporoprijacija zemljišta biti gotova do kraja meseca. "Ostala su još neke parcele, 72 odsto posla je završeno. Resorno ministarstvo trenutno isplaćuje građanima nadoknade za njihove parcele, kaže Senić.

Posle se kreće u eksproprijaciju zemljišta na deonici od Kruševca do Adrana, a tender i početak radova Senić očekuje u najskorijem roku.

Senić se zahvalio građanima koji su poslušali apele da prestanu sa fotografisanjem u tunelima na Grdeličkoj klisuri.

"Posle privih apela kad su se u tunelima uključivali alarmi, vozači su to prestali da rade i sad se saobraćaj odvija normalno", rekao je Senić.

broj komentara 11 pošalji komentar
(ponedeljak, 10. jun 2019, 11:42) - Dejan [neregistrovani]

Kosina 2

Ja ne verujem.

(nedelja, 09. jun 2019, 22:41) - anonymous [neregistrovani]

A zasto

A zašto vodiš dete na lekarske kontrole ako je rodjen normalno i zdravo.

(nedelja, 09. jun 2019, 21:48) - anonymous [neregistrovani]

Niš online

Kao kolega g.dina Senica (u profesionalnom smislu, ne znam ga lično) mogu misliti koliko mu je ponižavajuće to što pred auditorijumom mora objašnjavati da , po defaultu, kroz drenažni otvor i inače, a ne samo u Grdelici, curi voda iz drenaže. I to samo zato jer je tu neko protutnjao kolima i video to pa mu bilo čudno.
Zaista omalovažavanje nimalo jednostavne profesije.

(nedelja, 09. jun 2019, 21:10) - anonymous [neregistrovani]

Nije ovde pitanje odbrane rezima

Nego je pitanje da li je uradjeno kako treba i dati odgovre na pitanja koja ovde ljudi opravdano postavise.

(nedelja, 09. jun 2019, 20:37) - anonymous [neregistrovani]

Tunel II

I "Manajle" isto.
Ograničenje 40 i jedna traka zatvorena.
Nema mreže mobilne telefonije.

(nedelja, 09. jun 2019, 19:29) - ,," [neregistrovani]

Очигледно

На 5:31 до 5:38 се види да је само питање када, а не, да ли ће се брдо обрушити.
Не мора се ништа затварати, али, тих око два километра пута, се морају направити на мосту лево од постојећег.
Супо јесте, али је трајније и јефтиније него ова неизвесност.
Тренутни потпорни зид прво има косину упоредо са косином брда, што делује безбедније, али се онда потпорни зид противи брду и нема никакве сумње да ће за коју годину пући.

Док тај зид не попусти, правити мост поред постојећег пута и онда оставити тај постојећи пут као простор за обрушавање брда.
Јасно ми је да су људи хтели да коначно заврше све то, и свака им част, хвала Богу, већина пута делује савремено и безбедно, али једино дугорочно решење преко тог дела пута јесте мост.
Све до земљотреса, али ништа није вечито.

(nedelja, 09. jun 2019, 18:40) - anonymous [neregistrovani]

Zorana

Ovaj je naucio tekst
Pa raste kao kvasac, misleci da je pametan kao tih 50 inzenjera
Sto se tice auto puta, mogu da kazem da je los! I zao mi je sto nismo uradili valjano kad smo vec radili!

(nedelja, 09. jun 2019, 18:29) - anonymous [neregistrovani]

Ja verujem ovim ljudima

Nema prostora za paniku.

(nedelja, 09. jun 2019, 18:25) - anonymous [neregistrovani]

Kvalitet

Ako je uradjeno kako treba I potrosene stotine miliona eura zbog cega placamo monitoring? Zbog cega placamo tolike inzenjere? Zbog cega se vrsi stabilizacija potpornih zidova? Sta se desava???? Ko je god uslikao I stavio nam do znanja da se zidovi urusavaju bio je u pravu. Vazno je samo sa je slika predsednika stavljena na autoput a o kvalitetu gradnje koga briga. Uzas.

(nedelja, 09. jun 2019, 17:53) - Maja [neregistrovani]

A zašto se nadziru?

Ako su urađene kako treba.