Da li slogani podstiču rađanje?

Kako je najavljeno, 2018. godina biće posvećena borbi za veći natalitet. Prvi pokušaj buđenja svesti budućih roditelja, međutim, nije uspeo. Iako je na adresu Ministarstva kulture i informisanja stiglo više od hiljadu predloga slogana za podsticanje rađanja, nijedna ideja nije ispunila sve kriterijume. Komisija od slogana ne odustaje, ali će ih, kažu, ubuduće pisati stručnjaci.

"Dosta reči, nek zakmeči" je poruka kojom je dvadesetjednogodišnji student, Miloš Veljović, želeo da upozori na problem nataliteta. Od šest nagrađenih slogana njegov je zauzeo drugo mesto. Međutim, umesto kao podsticajnu, neki njegovu ideju tumače kao uvredu.

 

"Mislim da sam uspeo, neki ne misle tako, ali ja ga ne bih poslao da mislim da je loš. U razgovoru sa bratom, on je rekao nek zakmeči više u šali, ja sam rekao to je super, daj da dodamo nešto da lepo zvuči. I dodao sam "dosta reči". Pritom, ne misleći da nekoga osuđujem, napadam ili naređujem da rađa", objašnjava Veljović.

Da li će kampanja biti uspešna ako lepo zvuči ili ako upozorava, nije jasno ni posle ovog pokušaja. Polemiše se o tome šta je veći podsticaj rađanju, slike i glasovi beba ili iznošenje mračnih statističkih podataka.

Igor Avžener, marketinški stručnjak, kaže da uvek postoje dva načina. "Jedan je budućnost koja je svetla, a drugi je budućnost koja je crna. U zavisnosti od toga kako želite da predstavite budućnost, bez beba će biti crna, a sa bebama bi trebalo da bude blistava", rekao je Avžener.

Prema njegovim rečima, taj glagol zakmečati je izazvao takve reakcije, ali on jeste važan jer ne romantizuje roditeljstvo, on govori da to baš i nije lako, to ume da bude i naporno za slušni aparat, ali je ipak nešto najlepše.

Pre kampanje, saglasni su stručnjaci, trebalo bi odrediti ciljnu grupu. Onima koji znaju šta znači odgajati dete, potrebna je drugačija motivacija nego onima kojima to iskustvo tek predstoji.

"Ciljna grupa treba da budu pre svega oni koji još nisu rodili. Za razliku od nekih demografa i drugih stručnjaka koji misle da treba stimulisati rađanje drugog, trećeg deteta, ne možemo da stimulišemo rađanje drugog deteta, ako nije rođeno prvo dete", kaže demograf Goran Penev.

Slogan ne rađa decu. Zato kampanju treba da prate mnoge podsticajne mere.

"Možete da imate najbolji slogan za mercedes, ukoliko vi nemate dovoljno novca vi ga nećete kupiti. Isto je potpuno i sa decom", zaključuje Avžener.

Da reči mogu motivisati, ali samo uz odgovarajuće oblike pomoći, svedoči i Danska. Tamošnja kampanja, iako je izazvala lavinu kritika, povećala je broj novorođenčadi.

broj komentara 13 pošalji komentar
(nedelja, 18. feb 2018, 16:50) - anonymous [neregistrovani]

100%

Tačno

(nedelja, 18. feb 2018, 16:28) - anonymous [neregistrovani]

Demagogija

Слогани и идеје а непосредно уочи избора, по правилу не рађа децу.

За то су неопходни стандарди!

Пре нешто мање од осамдесет година немци су мајкама немицама које роде више од троје деце додељивали мајчински крст, са свиме што уз њега иде, а који је био у рангу гвозденог крста.

Србија данашњице, у периоду актуелне власти је да се мајкама које су родиле више од троје деце уручују откази у фирмама са већинским власништвом Републике, у неким случајевима у исто време и истој фирми уручени кад и њиховим супрузима.

(nedelja, 18. feb 2018, 16:27) - anonymous [neregistrovani]

Најбољи слоган је новац!

У рукама државе су и нож и погача, што каже наш народ. Нека држава уведе бесплатну опрему и храну за бебе, нека да по сваком детету 20.000 динара, па ћете видети како наталитет расте. Људи су без посла, у финансијским проблемима, то је разлог за негативан наталитет. Осим тога, министарство културе треба да уради свој део посла и да уклони ријалитије са медија у Србији где се промовишу нерад, лењост и антипородичне вредности, а с друге стране подстаћи производњу ТВ емисија где се промовишу вредности породице и рађања. Раније је било таквих емсија, данас их нема.

(nedelja, 18. feb 2018, 15:02) - anonymous [neregistrovani]

Ne

Rađanje se podstiče time što ljudi vide da žive u normalnoj državi u kojoj postoje normalni zakoni, oni se primenjuju i živi se normalno, pa požele baš u toj državi da imaju decu. I da onda mogu biti sigurni da će za tu decu imati dovoljno prostran stan, kvalitetno obrazovanje, zdravstvenu zaštitu, bezbrižnost detinjstva, igru i sport i da će moći da im priušte normalan život. Odavno nam je previše slogana, jer ljudi imaju i oči i uši i vide i kolika im je plata i kako se živi i kako se ovde promovišu siledžije i kriminalci, a po normalnima se udara. Usput se obrazovanje urušava i ukida, uvode se obavezne vakcione koje niko ne proverava i ne sme da proveri, a kad se utvrdi da je hrana na tržištu otrovna (što svi znamo) onda država samo dozvoli baš tu količinu otrova i sve je super. Takav kriminal nijedan slogan neće poništiti. I šta tek reći za kriminal sa prepuštanjem tržišta stranim bankama koje su strane samo kada pare treba uzeti, a ne i vratiti? Šta je sa zelenaškim kamatama od skoro 50 % godišnje? Šta je sa proglašavanjem ličnih dokumenata nevažećim u sred važenja, samo da bi vlast otela još para? Pa danas samo kriminalci u Srbiji prave decu, jer njima ide super. Normalnima ne pada na pamet.

(nedelja, 18. feb 2018, 14:51) - anonymous [neregistrovani]

Hajde da ozbiljno razgovaramo

Svi pričaju o nekakvim materijalnim razlozima a niko ne razmišlja o suštini problema - suzbijanju naglo povećanog steriliteta u Srbiji. Da nismo možda nalazili još jednu tabu temu današnjice? Do skoro se nešto još i moglo čuti na tu suštinski bitnu temu, a sada više ni traga tim ljudima? Gde su nestali?


(nedelja, 18. feb 2018, 14:40) - anonymous [neregistrovani]

Da da

Najlakše je pozivati na patriotizam. Dok nijednoj zeni tokom probnog rada po ugovoru o radu usled trudnoće redovno ne produžuju isti.

(nedelja, 18. feb 2018, 14:16) - anonymous [neregistrovani]

Dodatak

Za svako dete samo 10.000 dinara mescno do 18. godine i da vidis porast nataliteta.

(nedelja, 18. feb 2018, 13:47) - anonymous [neregistrovani]

Овако је

@Nisu pare problem

У закону великих бројева, тј. да Србију ипак чине Срби са целе територије Србије а не само града Београда, онда је новац огроман проблем. И то неће поправити ни дечији додатак, ни материнска надокнада, ни песмице, ни опструкција утицајног дела владе. У провинцији једно дете значи да три генерације морају да се одрекну и ципела и кашике. Можемо да се позивамо и на стара времена, али тада књиге нису били овако скупе као данас, тада држава није била овако прескупа и неумољива као данас, тада су порези били симболични на све. И људи су имали добру и стабилну егзистенцију. То је давно прошло време и перспективе подизања наталита су веома црне.

(nedelja, 18. feb 2018, 12:40) - anonymous [neregistrovani]

Jadni smo kad pesmicama podizemo natalitet

Problem je u komforu i potrosackom drustvu. Dete mora da ima odlican smart phone, brendiranu odecu, casove neceg lepog sto se svidja fensi mami, privatne casove jer u skolama vecina ne radi svoj posao, sport se placa privatno... dakle retko ko ce zrtvovati svoj komfor zbog radjanja i podizanja dece.

(nedelja, 18. feb 2018, 12:23) - anonymous [neregistrovani]

Novac slogan???

Pa znači, nismo nimalo patriote, već puke interesdžije.

div id="adoceanrsvdcfhklggd">