Avion "Er Fransa" se raspao u vazduhu

Forenzičari koji pokušavaju da otkriju pravi uzrok nesreće "Er Fransovog" aviona došli su do zaključka da se letelica raspala u vazduhu pre nego što je potonula na dno Atlantika. Veruje se da je 228 putnika i članova posade poginulo mnogo pre pada u okean.

Višestruki prelomi kostiju žrtava utvrđeni autopsijom, i pronađeni delovi aviona "Er Fransa" koji se srušio u Atlantik na oko 650 kilometara od brazilske obale, ukazuju da se letelica raspala u vazduhu.

Uz više od 400 komada olupine nađenih na površini okeana, francuski istražitelji su optimistični u pogledu otkrivanja uzroka pada aviona, ali kažu da je mesto nesreće - daleko od kopna i nad okeanskim dubinama - "jedna od najtežih situacija ikada u istrazi udesa".

Jedan britanski veštak sudske medicine rekao je za Asošijeted pres da višestruki prelomi kostiju 50 žrtava čija su tela spolja "netaknuta", upućuju na to da se avion raspao u vazduhu.

Na žrvama nema odeće što se takođe dešava kada se letelica raspadne pre udara o zemlju ili površinu mora.

Jedan od stručnjaka objasnio je da je ispadanje tela u vazduh pri brzini od više stotina kilometara na sat "kao udarac u zid od cigle, efekat je mrvljenje" zbog čega su putnici i posada umrli mnogo pre pada u okean.

Suprotno tome, kada se avion ceo sruši u more, tela su raskomadana.

Službe Brazila, Francuske, SAD i drugih zemalja pretražuju površinu i dno Atlantika, tragajući za ostacima "erbasa A330" koji se srušio poslednjeg dana maja kada je uleteo u oluju tokom leta od Rio de Žaneira za Pariz.

Poginulo je svih 228 putnika i članova posade. Još uvek nema ni traga od "crnih kutija" koje bi eventualno mogle da otkriju pravi uzrok nesreće. Veruje se da su duboko, na dnu Atlantika na oko 3.000 metara dubine.

Francuski brodovi na kablovima dužine šest kilometara vuku američku mornaričku opremu za snimanje zvuka u moru da bi u području radijusa 80 kilometara gde se veruje da je avion pao, čuli signale koje "crne kutije" automatski emituju da bi bile pronađene.

Bez podataka iz "crnih kutija", istražitelji su se usredsredili na niz poruka koje je avion automatski slao pre udesa, iz kojih su zaključili da su se zaledili senzori za brzinu leta što je destabilizovalo let.

broj komentara 8 pošalji komentar
(četvrtak, 02. jul 2009, 19:27) - marjan [neregistrovani]

Strahota

ne letis nego padas,jer ako letis onda postoji velika mogucnost da prezivis,

(nedelja, 21. jun 2009, 23:16) - anonymousstari [neregistrovani]

Almira

Bog dragi zna kako je sve bilo, a nikad se neće to razrješiti, samo će nagađati.

(četvrtak, 18. jun 2009, 22:54) - anonymous [neregistrovani]

Strahota

Kakvo odvezivanje na 10 km visine ? Kakvo skakanje ? Na toj visine je temepratura -70 stepeni, nema vazduha za disanje! Ako avion krene da se raspada, trenutno dolazi do dekompresije i puca vam vrat u trenutku, niste ni svesni sta se dogodilo.

(četvrtak, 18. jun 2009, 15:09) - anonymous [neregistrovani]

Strahota

Ne znam... Zamisliti je naravno tesko i strasno, ali takodje smatram da treba u odredjenim okolnostima putnici da imaju dozvolu za odvezivanje pojasa, i da bi trebalo da skacu maksimalno. Ako se drze za sedista, i polete , "G" sila ce samo ruke da im slomi. Vezani nemaju sanse... Ok je da se vezu pri sletanju, ali ako je vec neizvesno, onda bar nek' budu slobodni...

(četvrtak, 18. jun 2009, 10:26) - Dragana [neregistrovani]

Uzas

Totalna katastrofa .......

(četvrtak, 18. jun 2009, 07:41) - ivan [neregistrovani]

Strahota

Moze da zamislite koji je to dozivljaj u vazduhu letis a znas nema ti spasa strasno.

(četvrtak, 18. jun 2009, 07:15) - anonymous [neregistrovani]

Zali boze

Potpuno se slazem sa tobom, i meni tu nesto smrdi. Zali boze te poginule ljude...

(četvrtak, 18. jun 2009, 00:02) - Maja [neregistrovani]

Katastrofa

Zivim u Francuskoj i dobro poznajem njihov sistem. Gotovo sam sigurna da se prava istina o avionu zna, ali da to javnost nikada nece saznati jer nije u korist Francuske drzave i njihove avio konpanije.