Pronađeni delovi aviona "Er Fransa"

Brazilska mornarica pronašla u Atlantskom okeanu delove aviona "Er Fransa" koji se u ponedeljak srušio tokom leta na liniji Rio de Žaneiro-Pariz. U Riju održana verska ceremonija za žrtve nesreće.

Brazilska mornarica pronašla je u Atlantskom okeanu delove olupine aviona "Er Fransa" koji se u ponedeljak srušio tokom leta na liniji Rio de Žaneiro-Pariz.

Kako je saopšteno, izvučen je prtljažni deo aviona "erbas A330" u kojem se nalazilo 228 putnika i članova posade.

U akciji izvlačenja delova aviona koji se srušio oko 1.000 kilometara od brazilske obale učestvuju avioni i brodovi brazilske, francuske i američke vojske.

U  zoni od 6.000 kvadratnih kilometara angažovano je oko 150 pripadnika vojske.

Traga se i za crnim kutijama pošto još nije utvrđen tačan uzrok nesreće.

U Riju je održana verska ceremonija za žrtve nesreće, u prisustvu više desetina članova porodica poginulih i ministara spoljnih poslova Brazila i Francuske, Serza Amorima i Bernara Kušnera.

Uprava "Er Fransa" je saopštila porodicama putnika da više nema nade da ima preživelih i da avion nije mogao da se spusti na vodu već da se "raspao ili u vazduhu ili pri kontaktu sa vodom".

Tri brazilska ratna broda stigla su u zonu udaljenu 1.100 kilometara od obale Brazila.

Oni imaju zadatak da pokupe ostatke aviona pre nego što potonu ih snažne okeanske struje raznesu, javila je agencija Rojters.

Španski dnevik "El Mundo" je, u današnjem izdanju, objavio da je pilot aviona španske kompanije "Er komet", koji je 1. juna leteo na liniji Lima - Madrid, prijavio da je video bljesak bele svetlosti u vreme kada je nestao francuski avion.

"Iznenada smo ugledali u daljini jak, intenzivan bljesak bele svetlosti koja se kretala nadole, vertikalnom putanjom i koja je nestala posle šest sekundi", rekao je pilot madridske kompanije "Er komet".

"Er Fransov" avion na letu iz Rio de Žaneiro za Pariz nestao je u ponedeljak sa radara, posle slanja automatske poruke o prekidu napajanja strujom po ulasku u zonu u kojoj je vladalo nevreme. To je dovelo do gubitka pritiska u avionu.

Budući da posada aviona nije poslala SOS poruku, razlozi pada "Erbasa A330" ostaju misterija.

Francuski vojni brodovi plove ka mestu koje je označeno kao oblast pada aviona. Prva francuska fregata će stići 7. juna.

Brod sa mini podmornicom "Nautilus", koja će biti upotrebljena za traženje "crne kutije" pošto može da roni na dubini od 6.000 metara, trebalo bi da stigne 12. juna.

Šta je bio uzrok pada?

Ekipe za potragu koje su nadletale Atlantski okean pronašle  su ostatke srušenog francuskog aviona  razbacane na površini od oko 90 kilometara, što ih je učvrstilo u uverenju da se avion raspao u vazduhu.

Brazilski ministar odbrane Nelson Žobim je, međutim, rekao da prisustvo velike mrlje od kerozina na površini okeana isključuje eksploziju i dovodi u sumnju špekulacije o bombaškom napadu, prenela je agencija Rojters.

"Prisustvo ostataka kerozina mogao bi da isključi mogućnost požara ili eksplozije", rekao je ministar na konferenciji za novinare i dodao da ukoliko postoje ostaci kerozina znači da avion nije goreo.

Stručnjaci navode da su ekstremne turbulencije ili dekompresija (gubitak pritiska) mogle da izazovu raspad "Erbasovog A330" aviona pre tri dana tokom njegovog puta od Rio de Žaneira do Pariza.

Francuski zvaničnici saopštili su juče da se možda neće nikada otkriti zašto se avion srušio, pošto su podaci i zapisi o letu (crna kutija) verovatno izgubljeni na dnu okeana.

Brazilski ministar Žobim je rekao da duž obale države Pernambuko ima ajkula, kao i da je poznato da je nekada potrebno telima nekoliko dana da isplivaju na površinu. 

Piloti koji su pretraživali oblast naveli su da nije bilo znakova o preživelima, a zvaničnici da će pronalaženje tela možda biti ekstremno teško.

broj komentara 27 pošalji komentar
(subota, 06. jun 2009, 17:56) - Boris Janjic [neregistrovani]

strucnjaci



Skoro da ste u pravu, posle pazljivog citanja objasnjenja , jasno je da su vecinom sami " strucnjaci"! Flight Data Recorder i Flight Voice Recorder su dva odvojena uredjaja, dakle postoje DVE "crne kutije" , koje kako im nazivi govore, beleze parametre leta i komunikaciju posade i ATC. Razgovor putnika se ne belezi!!! Ovi uredjaji se cesto kontrolisu i proveravaju se njihovi podaci, a ne samo kada avion padne. Veoma su potrebni u utvrdjivanju postupaka pilota u slucaju odstupanja od utvrdjenih procedura ili u slucaju izbegnutih incidenata, i kod nas je bilo vise takvih slucajeva.

(subota, 06. jun 2009, 15:09) - nenad [neregistrovani]

hvala na odgovorima

Hvala svima na odgovorima ali mi nije jasno zasto mozgovi nisu izmislili da je crna kutija neunustiva i da se moze da nadje i na 8000 metara,,,kao recimo evo sad da odma vidi odakle signal dolazi ,,,kao sa mobilnim telefonom,,,predjes od Srbije u Madjarsku ,dobijes poruku na telefon ,dobro dosao na nasu teritoriju i mozes uzeti nase usluge.,,,u svakom slucaju hvala svima....

(petak, 05. jun 2009, 21:19) - anonymous [neregistrovani]

wow

nisam ni znao da u srbiji ima toliko eksperata u vezi vazduhoplovstva i tih crih kutija!!!

(petak, 05. jun 2009, 09:53) - anonymous [neregistrovani]

koment

Crna kutija je uobičajen naziv za uređaj koji snima tehničke informacije o letu aviona kao i glas pilota za vrijeme leta.Osnovna svrha uređaja je da snima informacije kao i konverzacije koje se koriste u slučaju nesreće za određivanje uzroka nesreće.Iako se naziva crnom, u stvarnosti je fluorescentno crvene ili narandžaste boje, kako bi se u slučaju nesreće što prije mogla pronaći. Pridjev crna dobila je zbog događaja nakon kojega se traži (udes aviona).

(petak, 05. jun 2009, 09:41) - anonymous [neregistrovani]

delovi

e pa i nisu delovi od er franca!!

(petak, 05. jun 2009, 09:23) - aca [neregistrovani]

imam pitanje???

crna kutija emituje signale do 30 dana, ali u nekim normalnim uslovima. nazalost moze da izdrzi pritisak vode do nekih 5000-6000 metara dubine. dalje puca od pritiska kao i mnogo toga na toj dubini.

(petak, 05. jun 2009, 08:24) - Vladislav [neregistrovani]

imam pitanje???

Crne kutije (a uopste nisu crne) odasiljaju signal od prilike 30 dana koliko traju baterije. Ima ih dve. Jedna belezi podatke o letu a druga razgovor u kokpitu. Zasto ih je problem naci. Pa u tekstu od pre 2 - 3 dana pisalo je lepo da je okean tu dubok i do 7 000 metara ;) Potrebna je mini podmornica na daljinsko upravljanje. I racunaj da je vidljivost na toj dubini gotovo 0. I sa reflektorima koje imaju te podmornice vidljivost je i dalje slaba. I ako nadju odakle dolazi signal crne kutije on moze biti ispod krhotina koje mogu teziti nekoliko tona (nedo Bog). A ako je kako su predpostavljali doslo do dekompresije cne kutije im nece puno pomoci :( Nazalost u slucaju dekompresije avion se u delicu sekunde raspadne u vazduhu :( U tom slucaju da bi dokazali razlog pada aviona, morace vaditi krhotine sa dna okeana :( Pozeleo bi srecu timu istrazitelja ove nesrece da rasvetle zasto se avion srusio da se nebi ubuduce ponovilo. Sorry na greskama na brzinu sam napisao ovaj post ;)

(petak, 05. jun 2009, 08:24) - anonymous [neregistrovani]

crne kutije

crna kutija nije crna nego crvene boje, salje signal da se moze locirati.problem je sto je atlantik na tom mjestu na dnu kao planina sto otezava prijem signala kao planine na konu.naci taj rekorder o letz teoretski moze prakticno ce zavisiti od srece ,jer se i baterije te kutije prazne ja mislin 30 dana i zavisi na kojoj dubini je pala ili da li je neka morska struja odnjela.pozdrav iz republike srpske

(petak, 05. jun 2009, 08:23) - Vlado [neregistrovani]

Crne kutije (a uopste nisu crne ;)

Crne kutije odasiljaju signal od prilike 30 dana koliko traju baterije. Ima ih dve. Jedna belezi podatke o letu a druga razgovor u kokpitu. Zasto ih je problem naci. Pa u tekstu od pre 2 - 3 dana pisalo je lepo da je okean tu dubok i do 7 000 metara ;) Potrebna je mini podmornica na daljinsko upravljanje. I racunaj da je vidljivost na toj dubini gotovo 0. I sa reflektorima koje imaju te podmornice vidljivost je i dalje slaba. I ako nadju odakle dolazi signal crne kutije on moze biti ispod krhotina koje mogu teziti nekoliko tona (nedo Bog). A ako je kako su predpostavljali doslo do dekompresije cne kutije im nece puno pomoci :( Nazalost u slucaju dekompresije avion se u delicu sekunde raspadne u vazduhu :( U tom slucaju da bi dokazali razlog pada aviona, morace vaditi krhotine sa dna okeana :( Pozeleo bi srecu timu istrazitelja ove nesrece da rasvetle zasto se avion srusio da se nebi ubuduce ponovilo. Sorry na greskama na brzinu sam napisao ovaj post ;)

(petak, 05. jun 2009, 08:13) - Draganica [neregistrovani]

crne kutije

Crna kutija je uobičajen naziv za uređaj koji snima tehničke informacije o letu aviona kao i glas pilota za vreme leta. Osnovna svrha uređaja je da snima informacije kao i konverzacije koje se koriste u slučaju nesreće za određivanje uzroka nesreće.
Iako se naziva crnom, u stvarnosti je fluorescentno crvene ili narandžaste boje, kako bi se u slučaju nesreće što prie mogla pronaći. Pridev crna dobila je zbog događaja nakon kojega se traži (udes aviona).