Крагујевац је град аутомобила, а да ли постаје и град бицикала

Лето је увек право време за вожњу бицикла. За оне који брину о свом здрављу, то је вишегодишњи стил живота. Последњих месеци, двоточкаши су све популарнији и међу осталим грађанима, јер њихова вожња доноси многобројне предности. У Крагујевцу су због тога постављена нова стајалишта за бицикле.

Да ли град аутомобила, постаје град бицикала? Иако у Српском Детроиту, четвороточкаши и даље држе примат, све је већи број двоточкаша на крагујевачким улицама. За воланом и млађи и старији.

Лаки, брзи и окретни – бицикли су поново у моди. Зато је, за све значајније учеснике саобраћаја у граду, постављено пет нових паркиралишта.

"Са постојећих 15, подигли смо за још 45 места, тако да сада постоји решење за паркирање и одлагање, безбедно одлагање двоточкаша на територији нашег града", каже Андреја Илић из ЈКП "Шумадија".

А, вожња бицикла, поред рекреације и заштите животне средине у време пандемије доноси и други предности. Избегавају се гужве у градском превозу, смањују трошкови у кућном буџету.

У односу на исти период лане, њихова продаја у Крагујевцу повећана је за половину.

Усмерили су се на куповину нових бицикала и рестаурацију старих, да искористе слободно време у свом граду. Томе су и допринеле ове мере Владе републике Србије, доста људи је што су добили по 100 евра од државе уложили у куповину бицикла", каже Никола Анастасов из бициклистичке радње "Коле" у Крагујевцу.

Због раста продаје у целом свету, многе државе дају финансијске подстицаје грађанима за куповину бицикала,а, оне су рецимо у Холандији, најчешћи начин превоза до посла.

Пандемија коронавируса подстакла је Европске градове да инфраструкуру прилагоде бициклистима.

Крагујевац је са стајалиштима направио први корак. Очекујемо да следећи буду бициклистичке стазе.