Читај ми!

Вучић: Део ауто-пута до Паковраће готов највероватније до Нове године

Председник Александар Вучић обишао је радове на изградњи ауто-пута од Прељине до Пожеге и најавио да би деоница "Милоша Великог" од Прељине до Паковраће могла да буде готова већ до Нове године. Изградња обилазнице око Горњег Милановца, која је део приступне саобраћајнице од петље Таково на ауто-путу "Милош Велики" до Горњег Милановца, почела је у присуству Вучића.

"Ово је слика данашње Србије – напретка и брзине којом Србија напредује и гради. Ово је важна деоница (до Паковраће) и свеједно је да ли ће бити готова за 10 дана, две недеље или месец или месец и по. Није ни важно, јер се на ово чекало деценијама", рекао је Александар Вучић.

Истакао је да ће се Чачак коначно решити саобраћајних проблема и гужви, пошто је цео саобраћај на том правцу ишао кроз град.

"Тома (Момировић) ће за Нову годину бити овде, ако не буде отворено. Нема одласка у Монин хотел на Златибору или у Београду, само се смејте", поручио је Вучић министру Момировићу.

Дужина деонице од Прељине до Пожеге, на којој раде кинески извођачи, дуга је 30,9 километара, а од Прељине до Паковраће око 12 километара.

Пуштањем у саобраћај деонице до Паковраће више се неће стварати гужве на наплатној рампи у Прељини, што је сада случај.

Амбасадорка Кине Чен Бо изразила је задовољство што ће деоница пута Прељина–Паковраће бити завршена, како је рекла, за 10 дана, до две недеље, додајући да се нада да ће и цела деоница Прељина–Пожега бити завршена што пре.

Како је рекла, трећи пут са председником Вучићем обилази градилиште деонице ауто-пута Прељина–Пожега, што, каже, указује на значај тог пројекта за Србију, који је један најтежих саобраћајних пројеката до сада.

Чен је навела и да је кинеска компанија ЦРБЦ наишла на велике потешкоће у изградњи ове деонице, али су кинески инжењери и радници уложили максималне напоре како би савладали све потешкоће, уз подршку српских партнера.

Рок за извођење радова је 36 месеци. Радови су почели у мају 2019. године, а њихова вредност је 450 милиона евра.

Деоница Прељина–Пожега је наставак пројекта изградње ауто-пута Београд – Јужни Јадран укупне дужине 258 километара.

Три деонице од Прељине до Пожеге  

Ауто-пут Прељина–Пожега је подељен на три мање деонице. Од Прељине до Пријевора дуж реке Чемернице и малим делом поред Западне Мораве, у дужини до 8,27 километара.

Затим од Пријевора до Лучана би требало урадити 15,51 километар и изградити 20 мостова који ће бити дужи од три километра. Пројектована је и изградња тунела "Лаз" од 1.750 метара.

Трећа поддеоница, од Лучана до Пожеге, протезаће се на седам километара и на њој би требало да буду изграђена три моста, тунел дуг 2.040 метара, петља у Лучанима и мост преко реке Бјелице.

Ауто-пут од Прељине до Пожеге има велики значај за повезивање Србије и региона, јер представља наставак Коридора 11 ка граници са Црном Гором, али је и део будућег ауто-пута Београд–Сарајево, пошто од Пожеге преостаје да се изгради још око 60 километара до границе са БиХ.

Деоница Прељина–Пожега ће повезати Чачак, Лучане и Пожеге и два округа – Моравички и Златиборски, и важан је не само за бржи развој тог дела Србије већ и за регионално повезивање. 

Почели радови на обилазници око Горњег Милановца 

Председник Вучић поручио је, на почетку радова на изградњи обилазнице око Горњег Милановца, да нико не може да заустави Србију на путу развоја и напретка. 

"Онима који мисле да имају право и да могу и имају снаге да зауставе Србију на путу развоја и напретка, желим да поручим – Србију да зауставите не можете. Мене можете, али Србију не. Србија је неповратно кренула у будућност, брзим и снажним корацима", поручио је Вучић. 

Председник је казао, цитирајући Џорџа Бернарда Шоа, да је напредак немогућ без промене и да они који не могу да промене своје мишљење, не могу ништа ни да промене.

Председник је казао да поједини мисле да су мале ствари када се гради рецимо 10 километара новог пута, не схватајући колики животни значај има за Горњи Милановац и цео таковски крај то што ће бити изграђана обилазница, која је део приступне саобраћајнице од петље Таково на ауто-путу "Милош Велики" до Горњег Милановца.

Додао је да ће грађани Горњег Милановца моћи када буду имали ту везу за сат времена лагане вожње да стигну до Београда.

"У Милошевом крају су увек људи поштовали марљивост и оне који вредно раде и сигуран сам да ће ове раднике, који ће даноноћно чинити све што могу, помагати и поштовати", рекао је Вучић и изразио уверење да грађани тог краја једва чекају да добију тај пут.

Напоменуо је да ће Милановчани имати чистији ваздух, јер више неће пролазити кроз њихово место око 1.500 камиона дневно.

Такође, нови пут ће пуно значити и за привреду и нову индустријску зону у Горњем Милановцу.

"Већ смо доста улагали у Милановцу, а треба да урадимо још доста тога, реконструкцију и доградњу милановачке болнице у вредности од 25 милиона евра, затим школе 'Десанка Максимовић' и да урадимо нови вртић, за шта је укупно потребно око 10 милиона евра. Остаје нам да градимо и водоводне капацитета до Рудника", навео је председник.

Каже да је када је јутрос ишао ка Горњем Милановцу преко Јајинаца и Ресника, видео да су кинески извођачи убрзали радове на изградњи облазнице око Београда и захвалио им на томе, јер је то један од најважнијих инфраструктурних пројеката.

Замолио их је да убрзају радове и у Горњем Милановцу и што пре заврше тај пројекат.

Да се захвалимо Милошу Обреновићу на свему што је чинио за нашу змељу и због тога ћемо улагати у туристичке капацитете, како би тај устанички крај постао место окупљања људи, поручио је Вучић.

Напоменуо је да тај део земље не сме да буде сиромашан и додао да је пре у Горњем Милановцу, 2012. године, просечна плата била 302 евра, а да је сада 498 евра и да је треба још подићи, како не би била испод републичког просека, већ изнад, јер то заслужују Милановчани.

Вучић је претходно током обиласка градилишта најавио да ће изградња обилазнице око Ужица и тунела Кадињача кренути већ у мају наредне године, а касније и обилазница око Пожеге.

Казао је да ће се поред крака ауто-пута ка Ужицу, градити и ауто-пут ка Вишеграду, ка Дугој Пољани и Црној Гори.

Говорећи о обилазници око Горењег Милановца, Вучић је рекао да сада грађани Милановца ако хоће да иду за Чачак, морају да се врате до Такова да би се укључили на ауто-пут "Милош Велики" и да ће то бити исправљено.  

Рок за завршетак 2023. година

Уговор за извођење радова на деоници дугој 30 километара, од чега је 9,4 километра само обилазница око Горњег Милановца, потписали су 12. новембра у Председништву Србије министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић, представници "Путева Србије" и кинеске грађевинске компаније "Power Construction Corporation of China". 

Рок за завршетак је 2023. година, а председник Општине Горњи Милановац Дејан Ковачевић истакао је да је ово највећа инвестиција у тој локалној самоуправи у последњих 60 година.

Навео је да је Општина завршила експропријацију 97 одсто земљишта на траси, тако да су радови могли да почну одмах по потписивању уговора.

Обилазница ће растеретити Горњи Милановац од теретног саобраћаја, али и отворити развојну перспективу, јер је уз обилазницу 30 хектара земљишта намењеног за нову индустријску зону.

Обилазница подељена на две поддеонице 

Будућа обилазница је дуга 9,4 километра и подељена на две поддеонице.

Прва од Тенка до Клатичева, дужине 4,7 километара, подразумева градњу потпуно нове саобраћајнице са свим врстама земљаних радова, усецима, засецима и насипима.

Друга поддеоница, дужине 4,7 километара, од Клатичева до Такова, подразумева реконструкцију постојећег државног пута на коме ће бити изграђена четири моста и један надвожњак.

Очекује се да ће на овом делу пута бити 220.000 кубних метара усека, 70.000 кубика насипа и око 20.000 кубних метара ојачања тла.

Горан Петровић, директор предузећа "Мостови", које је подизвођач, рекао је да ће бити изграђене значајне инжењерске армиранобетонске конструкције, укупне дужине око 600 метара, две инжењерске конструкције од армиране земље и једна велика инжењерска конструкција дужине 340 метара од армиранобетонских шипова и геосидара.

Саобраћајница ће имати две возне траке, за сваки смер по једну, укупне ширине коловоза 6,5 метара.

Петровић је додао да ће због врло тешког терена, на дужини од 740 метара, где је нагиб око девет одсто, бити изграђена трака за спора возила, ширине три метра.

среда, 24. април 2024.
17° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво