Читај ми!

Железничке станице украс градова – колико ће бити нових и реконструисаних од Београда до Новог Сада

Спајање железничког колосека на деоници Стара Пазова – Нови Сад на вијадукту у плавном делу Дунава завршено је. Деоница је део нове брзе пруге Београд–Будимпешта, дуге око 184 километра. Ненад Станисављевић, пи-ар "Инфраструктуре железнице Србије", рекао је за РТС да се уз трасу брзе пруге, истовремено, уређују и све железничке станице на тој деоници.

Ненад Станисављевић из "Инфраструктуре железнице Србије", гостујући у Јутарњем програму РТС-а, рекао је да се осим модерних пруга и возова брзине до 200 километара на сат, истовремено уређују и све железничке станице, а у овом тренутку на потезу од Београда до Новог Сада.

"Осим брзих возова и квалитетне железничке услуге, путници добију и много квалитетнији амбијент за путовање, што се постиже уређењем станица. Знамо да су у свим градовима железничке станице, посебно у мањим местима, украс тих места. На овај начин допринећемо да се промени потпуно окружење места железница, дуж пруге од Београда до Новог Сада, а касније до Суботице. Биће практично урађене све железничке станице", истиче Станисављевић.

Подсећа да је на првој деоници од Београда до Старе Пазове, коју раде кинеске железнице и кинески партнери, степен тренутне завршености од 75 до 90 одсто, као и да цео пројекат, у грађевинском смислу, треба да буде завршен до краја године.

"Битно је нагласити да су железничке станице објекти који се практично раде на крају, када се читав пројекат финализира. На првој деоници су у току интензивни радови, раде се две нове железничке станице, једна од њих је у Земуну, друга у Батајници", каже Станисављевић.

Станисављевић додаје да је на Новом Београду станица централна, као и да ће се она радити у скопу комплекса нове аутобуске станице.

Гост Јутарњег програма истиче да ће на деоници од Београда до Новог Сада бити укупно 15 нових и реконструисаних станица.

"Од тога се станице Земун и Батајница граде као нови објекти. Од Старе Пазове до Новог Сада имаћемо још две нове станице које се потпуно граде – Сремски Карловци и Бешка", додаје.

Опрез због безбедности

Ненад Станисављевић истиче да су у свим станицима од Београда до Новог Сада урађени потходници који олакшавају путницима кретање кроз станице, а позвао је и кориснике објеката да их користе због безбедности, а каже и да је било случајева да нове станичне зграде буду ишаране графитима.

"Позивамо да се то не дешава", наводи.

С обзиром на то да је реч о возовима брзине до 200 километара на сат, Станисављевић позива све да у циљу заштите не прилазе пругама.

"У највећем делу пруге ти радови нису готови, али не говоримо о станичном простору од Београда до Новог Сада, где на великом делу, дуж целе трасе постоје заштитни зидови од буке, који истовремено представљају и физичку заштиту. Код возова од 200 километара на сат не сме да се догоди ништа непредвиђено на прузи, ради безбедности воза и путника и осталих учесника у саобраћају", каже Станисављевић.

Истиче да су постављене заштитне баријере, с обе стране пруге, које спречавају да неко физички дође или пређе пругу. 

"Укидају се путни прелази"

Према речима Станисављевића, дуж траса неће бити укрштања путних прелаза.

"Сви путни прелази се између Београда и Новог Сада, а касније од Новог Сада до Суботице укидају. Управо је зато само на деоницу од Старе Пазове до Новог Сада изграђено преко 60 нових објеката – подвожњаци, надвожњаци, који треба да гарантују безбедност", додаје.

Ненад Станисављевић закључује да ће све железниче станице које су на потезу од Београда до Новог Сада бите завршене до краја године.

"Радови на деоници од Новог Сада до Суботице још нису почели. Они се очекују, а 33 месеца је рок за завршетак радова од почетка, а све железничке станице ће бити реконструисане", објашњава гост Јутарњег програма.

Спајањем железничког колосека на деоници Стара Пазова – Нови Сад на вијадукту у плавном делу Дунава 24. августа, свечано је обележен завршетак грађевинских радова на тој деоници.

петак, 26. април 2024.
18° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво