Читај ми!

Спојена пруга између Старе Пазове и Новог Сада, Вучић: Да се за шест месеци провозамо заједно

Спајањем железничког колосека на деоници Стара Пазова - Нови Сад на вијадукту у плавном делу Дунава, свечано је обележен завршетак грађевинских радова на тој деоници. Грађани ће за шест месеци моћи да се возе комплетно новом брзом пругом од Београда до Новог Сада, каже председник Александар Вучић.

До места на којем је колосек спојен, председник и представници руских партнера дошли су возом, коментаришући да пруга "изванредно изгледа".

Машиновођа, који је управљао возом, истакао је да је да тај посао ради већ 30 и да само може да пожели да се вози оваквом пругом. "Возио сам на разним пругама, али овако нешто нисам имао", додао је машиновођа.

Вучић је рекао да је пресрећан када тако нешто чује и додао да је пруга боља него у Швајцарској. 

"Да се за шест месеци провозамо заједно, од Београда до Новог Сада, да измеримо за колико да стигнемо, да сви виде да можемо да урадимо у Србији оно што смо мислили да је могуће само у већим економијама. Када верујемо у себе, све можемо и ни у чему не морамо да будемо слабији од других", рекао је Вучић.

Вучић је указао да не само да је лепа природа, величанствен поглед на Дунав, већ су величанствени и сви објекти изграђени - галерија, вијадукт, тунел...

"То је нешто што немамо, нисмо ни сањали да ћемо да имамо у Србији. Обично се трудимо да пронађемо и кажемо нешто лоше, јер је лакше критиковати, него говорити лепе ствари. Али, поносам сам што сам овде и што не могу ништа лоше кад кажем, већ само велико хвала РЖД-у, нашим руским пријатељима, руским и српским градитељима", рекао је Вучић. 

Министар саобраћаја Томислав Момировић истакао је да је реч о најмодернијој прузи у Србији, са модерном синализацијом.

Генерални директор руских железница Олег Белозјоров је рекао да такав сличан пројекат не постоји у балканском региону.

"Заједно смо се кретали ка овом резултату, не обазирајући се на ограничења и потешкоће, поштујући све захтеве епидемилошке безбедности за време пандемије коронавируса", рекао је Белозјоров. 

"Можете да преговарате о прузи Ваљево-Прибој-Врбница, то је много важна пруга због Косјерића, Прибоја. Ово је прелазак из прошлости у будућност. Ово је другачија, нова Србија, друго лице Србије. Није важно шта год ко мислио у политици, ово невероватна лепота. За уживање", рекао је Вучић.

Пренео је и да је био изненађен када му је председник Русије Владимир Путин причао да је у РЖД запослено 1,2 милиона људи.

"Погледајте само како ће да изгледа. Само да видите квалитет тунела, а какве смо до скоро имали. Све што су урадили је фантастично, све станице су нове, чисте, нема урушених као некада... Огромна промена", констатовао је Вучић.

Додао је да ускоро креће деоница пруге Београд-Батајница.

"Тестираћемо секцију по секцију. Тестирање ове деонице у јануару, а крајем фебруара очекујемо да путници крену. Имаћемо врхунске возове, даблдекере", рекао је Вучић.

Навео је да први воз треба да стигне до краја октобра и да ће бити међу најмодернијим у Европи.

Амбасадор Русије у Србији Александар Боцан-Харченко истакао је да се пројекат изградње брзе пруге уклапа у привредни и економски развој Србије, и изразио задовољство што наша земља данас има моћ за реализацију таквих пројеката. 

Радови завршени више од пола године пре рока

Руска компанија "РЖД интернешнал" завршила је грађевинске радове више од пола године пре планираних рокова. Вијадук и тунел су део прве брзе пруге Београд - Будимпешта.

Изградња вијадукта почела је 1. новембра 2017. године, његова дужина је три километара, а висина појединих стубова око 26 метара.

Вијадукт је пројектован на излазу из тунела "Чортановци" испред Сремских Карловаца.

Тунел "Чортановци" представља две паралелне цеви укупне дужине 2,2 километра.

Његова изградња почела је септембра 2017. године, а радови су завршени седам месеци пре рока.

У априлу су оба објекта успешно прошла инспекцију Министарства грађевинарства за усклађеност са пројектним решењима.

Пре отварања објеката биће уграђена контактна мрежа, горњи строј колосека, а на јесен ће бити спроведена и испитивања.

РЖД интернешнал модернизује и гради железницу у Србији од 2014. године, у оквиру Уговора потписаног 2013. године.

Укупна вредност уговора износи 941 милион долара, од чега се 800 милиона финансира из средстава државног извозног кредита, који је Влада Русије одобрила Влади Србије.

Већ је завршена реконструкција пруга Београд - Панчево, Ресник -Ваљево, а Србији је испоручено и 27 дизел-моторних возова руске производње.

Деоница Стара Пазова - Нови Сад представља 40,44 километра пруге Београд - Будимпешта, за возове брзине до 200 километара на час.

Уочи церемоније обележавања завршетка грађевинских радова, председник Вучић састао се у Чортановцима са представницима "РЖД интернешнала".

Састанку су присуствовали амбасадор Русије у Србији Александар Боцан-Харченко, генерални директор РЖД-а Олег Белозјоров, министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктура Томислав Момировић, председник Покрајинске владе Игор Мировић.   

петак, 26. април 2024.
17° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво