Трговина се неповратно сели на интернет, и домаће платформе се укључују у развој

Сви су сагласни да трговина какву познајемо, посебно од пандемије, неповратно иде ка он-лајн продаји. Многи, због страха или незнања не усуђују се да закораче у виртуелни свет. Има и примера неуспешних покушаја до злоупотреба друштвених мрежа за продају робе на црно. Може ли се увести ред у ту област?

Мале фирме или оне на почетку рада немају новца за отварање сопствених продавница или агресивне рекламне кампање које ће баш њихов производ учинити препознатљивим и пожељним за купце у односу на сличне познатих брендова. Пандемија је додатно скренула пажњу на могућности које пружа он-лајн продаја.

"Ово је начин како да дођемо директно до купаца и ми смо то тако гледали, а онда некако како смо расли смо дошли до тога да стварно можемо да покријемо две плате човека у фирми тиме што бисмо повећали продају он-лајн", каже Борис Пезељ из "Кенди Јуниверз".

Признаје да је било лутања док није наишао на домаћу платформу.

Поред места за продају за свега неколико сати, ажурирања садржаја без администратора и дизајнера, добили су едукацију и аналитичке алате за праћење пословања.

"Ми смо омогућили свим трговцима, односно интегрисали систем за наплату картицама што им омогућава да врло брзо, врло једноставно добију дозволу за наплату картицама, исто тако смо повезали систем, односно интегрисали систем за комуникацију са куриским службама", напомиње Марко Поповић, оснивач "shopen.com".

Енглески старт-ап "Глорифај" у коме раде и млади из Србије, бесплатно је помогао са платформом за професионално фотографисање производа.

"Бенефити које очекујемо свакако су повећање видљивости за те компаније и повећање продаје до тога наравно да повећавамо обим плаћања, он-лајн плаћања, он-лајн поруџбина, плаћања путем картица, да извучемо део који се односи на сиву економију", истиче Лазар Лекић, Удружење младих привредника Србије. 

Платформа је намењена малим и средњим домаћим фирмама, а услов је само да буду регистровани у АПР-у и да прихватају опцију плаћања платним картицама.

"У Србији готовина чини 80 одсто укупних трансакција. То значи да имамо огроман простор за развој. Одличан пример за то је сарадња 'Мастеркарда' са Удружењем младих привредника Србије и стартапом 'Шопен' која пружа прилику да 100 малих бизниса потпуно бесплатно науче основе онлајн пословања и започну свој бизнис", наводи Јелена Ристић, директорка "Мастеркарда" за тржиште Србије, Црне Горе и Босне и Херцеговине.

Остало су још два дана за бесплатну пријаву. До сада су се пријавиле фирме из 25 градова, а предњаче власнице.