Радови на прузи Београд – Нови Сад теку по плану, када ће бити завршени

Деоница брзе пруге од Старе Пазове до Новог Сада дуга око 40 километара гради се по плану, тако да ће бити завршена и пре рока 2021. године. "Руске железнице" (компанија РЖД Интернешнл) граде најтежу деоницу пруге Београд–Будимпешта, са два тунела и великим вијадуктом који се спушта у Сремске Карловце према Новом Саду. То је двоколосечна пруга за брзине до 200 километара на сат.

У "Руским железницама" кажу да су вијадукт и тунел већ 80 одсто готови, изграђено је 35 километара колосека, а у овом тренутку урађено је више од 50 одсто укупних радова на целој деоници до Новог Сада. Дужина тунелских цеви је 2,2 километара, а завршено је километар и по цеви тунела и скоро три километра вијадукта.

"РЖД Интернешнл никад није каснио са роковима ни у Србији ни у другим деловима света. Што се тиче овог пројекта ми смо сигурни да ће бити завршен на време. Такође, и линијски део и објекти ће бити завршени до краја 2021", наводи Мансурбек Султанов, директор те компаније у Србији.

Када почне да ради двоколосечна пруга до Новог Сада остаје још да се уради деоница од Новог Сада до границе са Мађарском, за шта је већ направљен пројекат, а Руси су заинтересовани да граде и тај правац. Међутим, ускоро почиње изградња новог савременог диспечерског центра Железница Србије који такође граде "РЖД Интернешнл".

"Што се тиче пројектовања и изградње дипсечерског центра, ми смо већ потписали анекс 1.1 за пројектовање и са донетом одлуком Скупштине Србије, ми смо спремни да кренемо са пројектантским радовима. Наша екипа је са железницом Србије са инфраструтуром припремила све истражне радове које су непоходне за почетак пројектовања", додаје Султанов.

На барској прузи Руси су одрадили 77 километара од Ресника до Ваљева, а према међудржавном споразуму од пролећа почиње пројекотвање деонице до државне границе са Црном Гором у заједници са Инфраструктуром железница Србије.

број коментара 7 Пошаљи коментар
(недеља, 26. јан 2020, 09:49) - anonymous [нерегистровани]

Биће више станица

Биће, али екпресни и теретни возови ће стајати само на најважнијим станицама (теретни неће нигде стајати).

(четвртак, 02. јан 2020, 15:52) - anonymous [нерегистровани]

Pa vi sto

Sve kritikujete.......izadite ispred svoje zgrade pa barem pometite one opuske i papire limenke kese.....Pustite ljude da grade i rade......

(четвртак, 02. јан 2020, 15:03) - nikoletina [нерегистровани]

brze pruge

Pa stanica će naravno biti više za druge vozove a taj brzi može stati na kojoj treba - pa valjda se ne radi samo za jedan

(четвртак, 02. јан 2020, 14:22) - Mislilac [нерегистровани]

Mišljenje

Pruga Beograd Novi Sad neće funkcionisati da kažemo 3 godine, jer je obustavljen saobraćaj vozova. Na proleće kako se priča neće vozovi neće saobraćati oko 2-3 godine na pruzi Novi Sad-Subotica. To znači da železnički saobraćaj Beograd-Subotica neće u suštini funkcionisati 6 godina. Zar nije to moglo drugačije da se organizuje???

(четвртак, 02. јан 2020, 13:36) - anonymous [нерегистровани]

Dispecerski centar

je valjda izgradjen.Onaj toranj na ranzirnoj stanici u Zelezniku je predvidjao i instalaciju dispecerskog centra, kako za beogradski cvr tako i za Srbiju.
Ili je puj pike ne vazi.

(четвртак, 02. јан 2020, 13:23) - anonymous [нерегистровани]

Na vreme?

Zar nije bilo priče da će radovi trajati 2 godine?
A saobraćaj se obustavio na samom početku 2019 godine.
Izgleda da kasne više nego što su pričali. A da ne govorim o tome da su mnogi radovi trajali i prethodnih godina na toj deonici. Zar stvarno za 80 km pruge od Beograda do Novog Sada treba toliko godina? Zar je moguće da se pravi plan i projekat da za 40 km pruge sa vijaduktima i tunelima treba 2 godine? Cela deonica od 80km će trajati više od 5 godina! Jel to opet radi 1 čovek na 1km?

(четвртак, 02. јан 2020, 13:06) - anonymous [нерегистровани]

Brze pruge?

Španci i Francuzi u Evropi imaju hiljade kilometara brzih pruga i brzina ide i do 300km/h. Kod nas je problem tunel na jednoj maloj planini a sve ostalo nam je ravnica? U modernim vremenima nove žel. stanice se grade ispod zemlje, dakle kao metro. Na relaciji Beograd - Budimpešta ne bi smelo da bude više od 5-6 stanica. Ukoliko ih bude više, to neće biti brze pruge. Npr. Madrid - Barselona su 630 km a 5 stanica mediji njima. Ukoliko bude više stanica, taman kad voz ubrza, mora ponovo da uspori zbog stanice!!!