Акцијска продаја, мамац или погодност за потрошаче

Они који прате попусте, само на основним животним намирницама могу да уштеде и по неколико хиљада динара месечно. Снижења су добра и за трговце, јер повећавају промет акцијских производа од три до четири пута. Ипак, грађани у таквим ситуацијама често купују и оно што им заправо – није потребно. Препорука је и да обрате пажњу на рок трајања производа.

Они са вишком времена и мањком пара највише прате снижења. Пензионери тачно знају где је шта јефтиније. Њима је сваки динар важан, па су спремни да иду са краја на крај града не би ли прошли повољније.

"По дневној куповини може да се уштеди бар 200 динара. Свако је данас принуђен да води рачуна о томе колико ће уштедети и купити на акцији, тако да је то постао саставни део нашег живота", објашњава потрошач.

"Човек кад дође, то је систем самопослуге, узме нешто на акцији и узме нешто што није на акцији, а на шта није рачунао да ће узети, па је тако увалио себе у непланирани трошак. Али добро, уштеди се", каже друга жена потрошач.

Трећи анкетирани потрошач каже да у сваком случају не пази баш нешто посебно, али да, кад наиђе на акцију – онда купује.

Не постоји само један начин да се потрошачи мотивишу да троше више, кажу трговци.

"На првом месту то су повољне цене, на другом месту је ширина асортимана и да је што већи број артикала на различитим акцијама и промоцијама. Када је реч о ефекту таквих акција, истраживања показују то да се управо ти производи који су на промоцијама тих дана продају три до четири пута више него кад су на редовним ценама", каже Никола Папак из "Делез Србије".

Акцијска продаја је често мамац за потрошаче да по нижим ценама купе више, можда и непотребних, ствари. 

"Подразумева се да највећи број потрошача то неће урадити, али упозоравамо оне који су склони томе да то не чине, пре свега водећи рачуна о свом интересу, да не формирају непотребне залихе, али да обрате пажњу и на потрошачку солидарност, јер на тај начин смањују могућности да се по тим повољним условима снабдевају и други потрошачи", каже Петар Богосављевић из Покрета потрошача Београда.

Производи снижених цена су углавном на самом уласку у радњу, видно издвојени на такозваним потрошачким острвима и јасно означени. Највише их има викендом, уочи празника и пред пензије. Због ниског стандарда, оваква врста куповине је за многе постала начин на који организују живот. 

Остали аутори: Горан Ђоковић
број коментара 1 Пошаљи коментар
(петак, 21. окт 2016, 10:59) - anonymous [нерегистровани]

Ni jedno,ni drugo

Nego teska ekonomska situacija i slaba kupovna moc gradjana.